جذب ۳۸ میلیارد تومان برای اشتغال معلولان هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: پارسال ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال معلولان استان جذب شد و امسال نیز در تلاشیم بخش دیگری از منابع را جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فریدون همتی،استاندار هرمزگان با اشاره به جذب اعتبار به اشتغال معلولان در استان گفت: پارسال ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال معلولان استان جذب شد و امسال نیز در تلاشیم بخش دیگری از منابع را جذب کنیم.

همتی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های مددجویان بهزیستی در بندرعباس با بیان اینکه این نمایشگاه ابتدا قرار بود به صورت استانی برگزار شود، اما به دلیل شرایط کرونا به صورت شهرستانی برگزار شد، افزود: از مجموع یک هزارنفری جامعه مددجویان بهزیستی فعال در حوزه صنایع دستی، در این نمایشگاه آثار ۱۰ نفر از مددجویان بهزیستی به نمایش گذاشته شده است.


بیشتر بخوانید؛


او با اشاره به ضرورت حمایت از مددجویان و جامعه معلولان، گفت: با کشف استعداد‌های کم نظیر این قشر و همچنین حمایت از این استعدادها، می‌توان زمینه خودکفایی، اشتغال و ایجاد درآمد پایدار را برای افراد معلول و مددجو فراهم کرد.

استاندار هرمزگان افزود: لازم است دستگاه‌های اجرایی و مردم هرمزگان برای حمایت از هنرمندان و فعالان این حوزه نسبت به خریداری آثار آن‌ها اقدام کنند.

همتی گفت: همه خانواده‌های دارای دو یا چند فرزند معلول دارای مسکن هستند و یا منازل آنان در حال ساخت است و اگر خانواده دارای دو معلول یا بیشتر وجود دارد که بدون مسکن است به اداره کل بهزیستی استان مراجعه کند.

او افزود: در تلاشیم به تدریج به سمتی حرکت کنیم که مسکن خانواده‌های دارای یک معلول را تأمین کنیم و برای این منظور نیز منابع خوبی در استان وجود دارد که با تلاش و برنامه‌ریزی به دنبال تحقق این گام مثبت برای جامعه معلولان استان هستیم.

انتهای خبر /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.