وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در مرز بوشهر و فارس/ خسارت‌ زلزله در دشتستان در دست بررسی است

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر عصر امروز مرز استان‌های بوشهر و فارس را لرزاند که کانون آن ۲۱ کیلومتری وحدتیه در شهرستان دشتستان بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مرکز لرزه نگاری کشوری اعلام کرد: زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر ساعت ۱۹:۰۴ مرز استان‌های بوشهر و فارس - حوالی خشت را تکان داد. 

این زلزله در عمق ۱۱ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن ۱۶ کیلومتری خشت (فارس)، ۲۱ کیلومتری وحدتیه (بوشهر) و ۲۲ کیلومتری کنار تخته (فارس) بوده است.

 این زلزله در شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر و دشتی هم احساس شده است.

فرماندار دشتستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: میزان خسارت احتمالی زلزله در بخش‌های سعدآباد و شبانکاره که در نزدیکی محل وقوع زلزله بوده‌اند در دست بررسی است.

فتح الله نوروزی بیان کرد: تا کنون گزارشی از خسارت به ما نرسیده است اما نیروهای امدادی و بخشداران و دهیاران در حال بررسی هستند.

او عنوان کرد: پس از وقوع زلزله چندین پس لرزه رخ داده که آن‌ها نیز در وحدتیه احساس شده است.


بیشتر بخوانید


تصویری از لحظه وقوع زلزله در گناوه:

در چند ماه اخیر زلزله‌های متعددی در استان بوشهر رخ داده است که بزرگ‌ترین آن ۲۹ فروردین به بزرگی ۵.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در گناوه رخ داد، زلزله‌ای که به طور مرتب پس لرزه داشت و باعث تخریب دیوار‌های خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.