در این گزارش درباره نحوه کار با واتساپ چند دستگاهه آشنا شوید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛چند روز پیش خبر پشتیبانی واتساپ از لاگین به چندین دستگاه بدون نیاز به گوشی موبایل را منتشر کردیم. ویژگی که سال‌ها منتظرش در یکی از بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان بودیم و اینکه در نسخه بتای آن قابل استفاده است.

هم‌اکنون، کاربران نسخه بتای واتساپ iOS و اندروید می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد همزمان وارد حساب کاربری واتساپ خود در ۴ دستگاه شده و برای ارسال پیام نیازی به تلفن همراه نداشته باشید.

آنچه که بسیار جالب است و مانع بزرگ و اصلی بر سر راه این ویژگی بود؛ پشتیبانی از رمزنگاری انتها به انتها روی همه دستگاه‌ها و اطمینان داشتن از سطح امنیتی مشابه برنامه پیش‌فرض گوشی موبایل است.

در ادامه می‌خواهیم نحوه کار با واتساپ چند دستگاهه و کار‌هایی که می‌توانید با این ویژگی جدید و جذاب انجام دهید را بررسی کنیم:

چگونه در واتساپ چند دستگاهه ثبت‌نام کنیم؟

۱- اپلیکیشن واتساپ را باز کنید.

۲- روی منوی Overview یا آیکون سه نقطه عمودی ضربه بزنید.

۳- گزینه Linked Devices را لمس کنید.

آموزش ثبت‌نام و استفاده از واتساپ در چند دستگاه و لاگین همزمان در چهار دستگاه بدون نیاز به گوشی

۴- سراغ گزینه Multi-device beta بروید.

۵- Join beta را بزنید.

۶- رفتن به نسخه بتا با عدم اتصال دستگاه‌های فعلی به واتساپ موبایل همراه است. گزینه Continue را بزنید تا به واتساپ چند دستگاهه بتا وصل شوید.

آموزش ثبت‌نام و استفاده از واتساپ در چند دستگاه و لاگین همزمان در چهار دستگاه بدون نیاز به گوشی

۷- وقتی به نسخه بتا وصل شدید؛ می‌توانید یک دستگاه جدید را به حساب کاربری خود با کلید Link a device متصل کنید. پیش از این کار، روی دستگاه جدید باید وارد سایت web.whatsapp.com شوید.

۸- کد گوشی را وارد کرده یا از طریق اطلاعات بیومتریک احرازهویت شوید و بعد با استفاده از کیو آر کد خوان، کد QR روی واتساپ وب را در دستگاه جدید اسکن و شاسایی کنید.

۹- اکنون، باید دستگاه جدید شما به حساب کاربری واتساپ شما وصل شده باشد و بتوانید با این دستگاه جدید بدون نیاز به گوشی یا اتصال واتساپ به اینترنت روی گوشی، کار‌های خود را انجام دهید.

آموزش ثبت‌نام و استفاده از واتساپ در چند دستگاه و لاگین همزمان در چهار دستگاه بدون نیاز به گوشی

به همین طریق، می‌توانید تا چهار دستگاه به حساب کاربری واتساپ خود وصل کرده و همزمان در آن‌ها لاگین کرده باشید.

آیا می‌توانم از حساب کاربری واتساپ خود در بیش از یک گوشی استفاده کنیم؟

چند محدودیت برای استفاده از ویژگی چند دستگاهی در واتساپ جدید وجود دارد. نخست، این ویژگی فقط به یک گوشی محدود شده است. بنابراین، راهی وجود ندارد که بتوانید از یک حساب کاربری واتساپ روی چند گوشی استفاده کنید. مانند گذشته، برای اتصال دستگاه‌های جدید به واتساپ خود باید از گوشی استفاده کنید و تنها تغییر این است که دیگر در ادامه کار با دستگاه‌ها و ارسال پیام، نیازی به گوشی نیست.

اگر ۱۴ روز از واتساپ روی گوشی خود استفاده نکنید؛ اتصال دستگاه‌های دیگر به آن قطع شده و باید دوباره دستگاه‌های جدید را احرازهویت و پیوند دهید.

بسیاری از کاربران، به‌ویژه آن‌هایی که چندین گوشی اندرویدی دارند؛ مشتاقانه منتظر این ویژگی هستند که مانند تلگرام بتوانند از یک حساب کاربری واتساپ روی چند گوشی استفاده کنند، ولی به نظر می‌رسد هنوز باید منتظر ماند.

فعلا هم ویژگی واتساپ چند دستگاهه محدود به نسخه بتا است و فقط کاربرانی که واتساپ بتای نسخه جدید را نصب و استفاده می‌کنند؛ به این ویژگی دسترسی خواهند داشت. اگر نسخه بتای واتساپ را نصب کردید، ولی تنظیمات آن را مشاهده نمی‌کنید؛ باید اندکی صبر کنید تا این سرویس وارد فاز‌های بعدی شود.

آنچه در واتساپ چند دستگاهه کار نمی‌کند.

چون این ویژگی به تازگی شروع به کار کرده است؛ چند مورد هست که هنوز روی این سرویس کار نمی‌کنند. فهرست کامل آن‌ها را در زیر مشاهده کنید:

۱- مشاهده زنده موقعیت مکانی در دستگاه‌های همراه

۲- پین کردن چت در واتساپ تحت وب یا دسکتاپ

۳- پیوستن، مشاهده و بازنشانی‌ها در گروه‌ها برای واتساپ تحت وب و دسکتاپ. برای این کار نیاز به واتساپ گوشی دارید.

۴- ارسال پیام یا تماس با فردی که از یک نسخه بسیار قدیمی واتساپ روی گوشی استفاده می‌کند و با دستگاه‌های جدید متصل شده به واتساپ شما کار نمی‌کند.

۵- تماس از Portal یا واتساپ دسکتاپ روی دستگاه‌های لینک شده که هنوز در ویژگی جدید واتساپ چند دستگاهه احرازهویت نشدند.

۶- دیگر حساب‌های کابری واتساپ در Portal کار نمی‌کنند؛ وقتی که یک حساب کاربری را در واتساپ چند دستگاهه استفاده می‌کنید.

۷- کاربران WhatsApp Business نمی‌توانند نام تجاری خود را ویرایش کرده یا برچسب واتساپ وب و دسکتاپ را تغییر دهند.

منبع:یک پزشک

انتهای پیام/

برچسب ها: ثبت نام ، واتس اپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار