خرید بیش از ۱۱۰ هزار تن گندم در استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خرید تضمینی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی از خرید بیش از ۱۱۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: کار خرید تضمینی گندم در مناطقی که محصول آن‌ها در حال برداشت است، همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امسال ۲۴ مرکز خرید تضمینی گندم کار خرید این محصول را از کشاورزان استان قزوین برعهده داشتند، افزود: مراکزی که گندم در آن‌ها در حال برداشت است همچنان به فعالیت می‌پردازند.

این مسوول گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها موجب کم شدن تولید محصول شده در سال زراعی جاری شده با این وجود جهاد کشاورزی قزوین همه توان خود را برای پیشبرد مناسب طرح خرید تضمینی گندم به کار گرفته است و با تمهیدات اندیشده شده و ذخایر مناسب، هیچ نگرانی و دغدغه‌ای بابت تامین آرد نانوایی‌ها در طی سال وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: گندم‌های خریداری شده در سیلو‌های استان ذخیره سازی شده و برای تبدیل به آرد و مصارف نان در طی سال به مرور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسماعیلی از کشاورزان خواست تا گندم خود را پس از برداشت تحویل مراکز خرید تضمینی دهند و خاطرنشان کرد: خروج هرگونه بار گندم از استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

در سال زراعی جاری ۱۵۳ هزار هکتار از مزارع استان قزوین به زیر کشت گندم رفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.