کمبود فضای نگهداری مراکز شبانه‌روزی در استان همدان / ۸۲ بیمار PKU زیر پوشش بهزیستی همدان هستند

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: هم اکنون موفق به دریافت دو مجوز برای مراکز نگهداری از معلولان جسمی با ظرفیت ۳۰ نفر برای هر مرکز شده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهدی دیناری مدیرکل بهزیستی استان همدان بیان کرد: هم اکنون موفق به دریافت دو مجوز برای مراکز نگهداری از معلولان جسمی با ظرفیت ۳۰ نفر برای هر مرکز شده‌ایم و با کمبود فضای نگهداری مراکز شبانه‌روزی دراین استان مواجه هستیم.

دیناری با بیان اینکه تعداد ۸۲ بیمار PKU زیر پوشش اداره کل بهزیستی استان هستند و کمک‌هایی را از ما دریافت می‌کنند، عنوان کرد: این‌روز‌ها شاهد شیوع معلولیت‌های نادر در کشور هستیم که ازجمله این موارد می‌توان به رشد میزان افراد درگیر با بیماری‌های PKU، ام‌اس و بیماری پروانه‌ای اشاره کرد.

او با تأکید بر اینکه با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات به‌عمل‌آمده سعی شده تا بتوانیم بهبود زندگی را برای افراد زیر پوشش سازمان به همراه داشته باشیم، افزود: مستمری مددجویان بهزیستی رشد ۶۰ تا ۷۰ درصدی داشته است.

دیناری با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا ۹۹ بالغ‌بر دو هزار و ۲۰۱ واحد مسکونی تحویل مددجویان بهزیستی شده است، ادامه داد: ۳۶ میلیارد ریال آورده بهزیستی، ۲۸ میلیارد ریال آورده دستگاه‌های همراه، ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۱۱۰ میلیارد ریال آورده مددجو برای دریافت مسکن بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان اضافه کرد: در طول این بازه زمانی، تعهد اشتغال ما در حدود ۱۱ هزار مورد بوده است که موفق به اعطای تسهیلات اشتغال به ۱۳ هزار و ۴۱۱ نفر شده‌ایم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.