توصیه‌های بهداشتی برای ذبح دام در عید قربان

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: برای پیشگیری از بروز بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، توصیه‌های بهداشتی ذبح دام در عید قربان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان و با توجه به اینکه ذبح دام عامل انتقال برخی بیماری‌های مشترک انسان و دام است، باید نظارت بر سلامت دام قبل، حین و بعد از کشتار در کشتارگاه‌ها انجام گیرد.

او افزود: از خرید دام زنده و یا گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی عرضه می‌شود، خودداری شود.

آغاز با اشاره به اینکه ذبح دام صرفا باید در کشتارگاه‌های تحت نظارت ادارات کل دامپزشکی انجام شود، اضافه کرد: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری است، ذبح و مصرف نکنید و گوشت دام ذبح شده را قبل از مصرف به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد در یخچال قرار دهید.

این مقام مسئول در مهاباد تصریح کرد: دامپزشکی مهاباد در روز عید قربان با شماره تماس ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ بعد از ظهر آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.