سازمان مدیریت بحران به کم آبی خوزستان واکنش نشان داد

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از قبول پیشنهاد این سازمان توسط دولت برای رفع بحران بی آبی خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،موضوع کمبود آب چندین سال است حیات خوزستان را با مشکل رو به رو کرده و برای مردم این استان به بحران تبدیل شده و تاکنون چاره‌ای توسط مسئولان برای آن اندیشیده نشده است.

به منظور پیگیری این موضوع به سراغ سازمان مدیریت بحران کشور رفتیم و از اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی و حل مشکل بی آبی استان خوزستان با سخنگوی این سازمان به گفت‌وگو پرداختیم.

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات و تمهیدات این سازمان برای برطرف شدن بحران آب در استان خوزستان، اظهار کرد: با دستور رئیس جمهوری و تأکید معاون اول رئیس جمهور و دستور وزیر کشور، هیاتی با اختیارات ویژه به استان خوزستان اعزام و جلساتی جهت بررسی مشکلات این استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهادات جمع بندی شده در جریان سفر هیات ویژه به استان خوزستان در جلسه هیأت وزیران مطرح شد و به تصویب رسید، افزود: امسال با کاهش ۵۴ درصدی بارندگی در سطح کشور مواجه هستیم که برای کاهش آثار و تبعات این حجم کم بارندگی ها در مناطق مختلف، باید مدیریت شود.

بختیاری ادامه داد: برای حل وعبور از مشکلات موجود در استان خوزستان و تسهیل امور، مقرر شد تا ۲۰۰ میلیارد تومان برای تنش کاهش آب شرب در اختیار این استان قرار بگیرد.

وی افزود: به منظور کمک به رفع ریشه‌ای مشکلات، به دولت پیشنهاد کردیم که هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان برای سد‌های مارد و چوئبده، به طور عاجل در نظر گرفته شود.

کاشت شلتوک یکی از دلایل کم آبی است/ کشاورزان و مردم خوزستان خویشن دار باشند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان برای کنترل روان آب‌ها در سطح اهواز و همچنین ۱۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای خشکسالی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای آب خوزستان و پروژه‌هایی که مشکلات آب کشاورزان را کمتر کند و ۷۰ میلیارد تومان برای آبیاری درختان در کانون‌های ریزگرد و بحث آفاتی که در جنگل‌های این منطقه به وجود آمده بود، در نظر گرفته و به دولت پیشنهاد شد.

وی افزود: از محل ۶ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی که از گذشته برای کل کشور تصویب شده، مقرر شد با توجه به کاهش بسیار زیاد بارش در استان خوزستان و مشکلاتی که اکنون مطرح است، سهم واقع بینانه‌تر و موثرتری برای این استن در نظر گرفته شود.

بختیاری گفت: مقرر شد تا ۵۰ میلیارد تومان برای مشکلاتی که برای دام‌های سنگین ایجاد شده بود و برای تامین آب برای تالاب‌ها و جبران خسارتی که در این بخش به مردم وارد شده، در اختیار هموطنان این استان قرار بگیرد.

وی افزود: امیدوارم تا با انجام این اقدام و اقداماتی که همکاران ما در سطح استان انجام می‌دهند، بتوانیم کاهش مشکلات مردم را شاهد باشیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه کاشت شلتوک در غیر از استان‌های شمالی کشور ممنوع است، تصریح کرد: متاسفانه امسال حدود ۹۰ هزار هکتار از این محصول در استان خوزستان کشت شده و انتظار این است که در این باره هم کشاورزان و هم مردم عزیز خوزستان خویشتن داری کنند تا با همراهی در این بخش شاهد مشکلات کمتری را در استان باشیم.

وی افزود: بر اساس جمع بندی‌های هیأت اعزامی به استان خوزستان مقرر شد تا تسویه کامل باقیمانده خسارت‌های کشاورزان این استان از سیل گذشته در دستور کار فوری قرار گیرد.


بیشتر بخوانید

آماده باش مدیریت بحران به استان‌های کشور در پی بارش‌های روزهای آینده


انتهای پیام/

برچسب ها: بحران آب ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۳۱ تير ۱۴۰۰
سلام درسته آب ندارن ولی بااغتشاش و کشت و کشتارهم کاری درست نمیشه بدتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
مگه فقط تو خوزستان خشکسالی اومده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
خدایا باران بفرست بر زمین های خشکیده ما
بارانی که سیل نشود و باعث خرمی و نشاط گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
فقط میخوام بدونم این همه سفر و مصوبه که میگن تا حالا چرا اجرا نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
ساعت خواااب مدیریت بحران کجایین کی ازخواب زمستونی بیدارشدید بعد چند روز که دامهایی که تلف شدن زمینهایی که خشک شدن مردمی که زندگیشون نابود شد الان یادتون اومد که بحران آب وخشکسالی داریم اگه همین مدیریت بحران از روز اول یک تانکر آب میفرستادن خوزستان مطمئن باشید مشکل حل میشد اوضاع اینطوری نمیشد ولی جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مگرخوزستان مثل کشورهای خلیج فا س دارای سواحل وثروت نفت نیست!؟! پس چرااین کشورها، (حتی آب کارون وکرخه ودز جراحی راهم نداشتند) ولی خوزستان ما، عقب افتاده وبی آب وفقیر ومردم بدبخت هستند!؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مشکل اصلی در بیشتر حوزه ها نبود مدیران و کارشناسان واقعی و جهادی است، متاسفانه باید زمانی که فراوانی اب داشتیم گودال برای ماندگاری آب باران و مازاد حفر میکردید تا لاقل پناهی برای گاومیش ها میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
هنوز خسارت سیل رو به مردم خوزستان نداده می یاد خسارت تلفات دام در اثر بی ابی رو میده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
ابتدای گزارش نوشته شده "موضوع کمبود آب چندین سال است حیات خوزستان را با مشکل رو به رو کرده و برای مردم این استان به بحران تبدیل شده و تاکنون چاره‌ای توسط مسئولان برای آن اندیشیده نشده است"
اتفاقاً مسئولین با زدن تونل باقیمانده آب کارون را هم به زاینده رود منتقل کردند (حتی با خوشحالی می گویند زاینده رود زنده شد)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
البته درست است حق ابه کارون مال خود کارون نشینان است ولی در مواقعی که بارندگی بیش از حد واحتمال سیل است چه بهتر که این مازاد بسمت فلات مرکزی ایران که خشک است انتقال داده بشه همه اون سیل سال ۹۸ را یادمونه و چه مشقت هایی مردم خوزستان سر این سیل کشیدن اگر کانال درست و حسابی بود وواین اب انتقال داده میشد به اون سمت اون اب گرفتگی عظیم و زحمت اتفاق نمی افتاد دشتهای مرکزی ایران هم سیراب میشدن ودر تلطیف هوای منطقه تاثیر زیادی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
استانداران و فرمانداران محترم بهتر است هر از چند گاهی از دفنر خود بیرون امده گشت و گذاری در حوزه خدمتی داشته باشن و با مسئولین شهری حداقل ماهی ۱بار گپ و گفتگو در رابطه با مشکلات شهری واستانی داشته باشن تا مسئله ای به حد انفجار نرسیده ،فقط این نباشد که صبح ۸ سرکار آماده باشند و ۳ بعدازظهر هم درخانه .عکسی خشکی رود کارون را همه ما مدت ها پیش در شبکه های اجتماعی دیده بودیم واز ان زمان استاندار و مسئولین دولتی باید در فکر می بودن که امکان دارد اتفاقات ناگواری بوقوع بپیوندد و حداقل فشار را کم میکردن نا به این حد نرسد
آخرین اخبار