دلالی بدون تعطیلی؛

اجاره خانه بالا رفت!

شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تمامی مشاوران املاک باعث شده که این بازار به سمت افزایش قیمت و نابه سامانی هدایت شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها با تعطیل شدن چند روزه کلان شهر تهران و البرز بازار مسکن هم تحت تاثیر قرار گرفته و همین خود باعث شده قیمت‌ها در این بازار مسکن دچار جهش‌های در بخش اجاره شود.

نبودن مشاوران املاک در این ایام باعث شده که بازار سایت‌های خرید و فروش  رونق پیدا کند و ورود سوداگران به این سایت‌ها خود نرخ ها را به سمت افزایشی شدن هدایت کرده است و البته از سوی دیگر با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از مالکان به دلیل مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا سعی کرده اند قرارداد‌های خود را تمدید کنند که البته بسیاری از آن‌ها بیش از ۲۵ درصد اجاره را برای مستاجران خود تعیین کرده اند.

براساس این گزارش در همین رابطه  بهمنی یکی از مستاجران در منطقه آزادی تهران با بیان اینکه نرخ اجاره‌ها در این منطقه بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: مالکان به هیچ عنوان به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا توجه‌ای نمی‌کنند و در صورتی که بگوییم سقف نرخ اجاره ۲۵ درصد است می‌گویند مستاجران زیادی برای اجاره کردن این واحد با نرخ بیش از ۴۰ درصد منتظر هستند.

او ادامه داد: بازار اجاره با وجود تعطیل شدن مشاوران املاک بسیاری آشفته شده و پایه نرخ اجاره هم در این روز‌ها حداقل یک میلیون تومان است.

بهمنی بیان کرد: در منطقه آزادی یک واحد ۷۰ متری ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۴ میلیون تومان اجاره تعیین کرده است.

در ادامه حسنی یکی دیگر از مستاجران ساکن منطقه خانی آباد نو با ابزار گله گی از بالا بودن بسیاری از نرخ‌ها در مناطق جنوبی تهران گفت: به دلیل بالا بودن نرخ‌های اجاره در بسیاری از مناطق شمالی نشین تهران مردم مجبور شده اند به مناطق جنوبی تهران بیایند و همین باعث شده که مالکان هم سوء استفاده کنند و اقدام به افزایش نرخ‌های اجاره کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر یک واحد نوساز ۲ خواب ۹۰ متری رهن کامل ۳۵۰ میلیون تومان است رهن کامل تعیین شده آن در صورتی است که میانگین نرخ اجاره در سال گذشته بسیار کمتر از این قیمت‌ها بود.

براساس این گزارش در حالی که وزیر راه وشهرسازی و همچنین معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی از آرامش بازار اجاره و همچنین اجرا شدن تمامی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا توسط مالکان خبر می‌دهند، اما گزارشات میدانی خلاف این مصوبات را نشان می دهد.

صدور ۳۰۰ حکم تخلیه واحد مسکونی در دوران کرونا

به طوری که چندی پیش محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در برنامه نگاه یک در رابطه با وضعیت بازار اجاره، گفت: ۱۳۰۰ شکایت به شورای حل اختلاف توسط مستاجران ارسال شده که از این تعداد تنها ۳۰۰ حکم تخلیه صادر شده و مابقی هم بین مالکان و موجران صلح ایجاد شده‌است.

اسلامی افزود: برای اجاره دارای حرفه‌ای اقدامات لازم و همچنین زمین را تامین کرده ایم و تاکنون چندین‌بار فراخوان دادیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بسیاری از مشاوران املاک در مقایسه با سایر مشاغل حضور چشمگیری دارند و ما سعی کرده ایم با اتحادیه مشاوران املاک نرخ‌های قرارداد‌ها را ضابطه‌مند کنیم.

او درباره وام ودیعه مسکن هم گفت:حدود ۲۵۰ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و ما پالایش‌ها را انجام داده و به‌زودی کسانی که در سال گذشته وام ودیعه مسکن دریافت نکرده‌اند و واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستند این تسهیلات را دریافت کنند.

اسلامی توضیح داد:تعیین سقف اجاره مسکن بسیار در کاهش قیمت اجاره موثر بوده، اما بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که باعث افزایش قیمت شده است، اما باید این‌موضوع را یادآوری کنیم که در سال گذشته یکی از شبکه‌های تلویزیونی مستاجران و مالکان خوب را معرفی می‌کرد و همین امر نشان داد که چقدر مالکان انصاف داشتند و در این حوزه مراعات مستاجران را کرده بودند.

او درباره اجاره مسکن هم گفت: در سال گذشته از بسیاری از مالکانی که صفر درصد قیمت اجاره را افزایش داده بودند، تقدیر کردیم.

تعطیلات کرونایی به ضرر مشاوران املاک

همچنین مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از ابتدای قرمز شدن وضعیت کرونا در تهران و بسیاری از شهر‌های دیگر تمامی مشاوران املاک کشور تعطیل شده اند، گفت: تعطیلی مشاوران املاک باعث می‌شود که نتوانیم قیمت‌ها را در این بازار کنترل کنیم.

او ادامه داد: مشاور املاکی درحال حاضر باز نیست که بخواهیم از طریق معاملات صورت گرفته آماری از وضعیت اجاره ویا خرید وفروش دهیم.

خسروی با بیان اینکه حدود ۱۰ روز قبل برای چندمین بار در امسال دفاتر مشاور املاک به دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شده و امروز مجددا این تعطیلات را تا یکشنبه تمدید کرده‌اند، افزود: سال گذشته هم این وضعیت را داشتیم. افراد شاغل در صنف ما با توجه به استفاده از تلفن و فناوری‌های جدید، کمترین ارتباط حضوری با متعاملین را دارند؛ در حالی که مشاغل دیگر که فضای کار آن‌ها بسیار شلوغ‌تر از دفاتر املاک است تعطیل نشده‌اند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه ما مولد مالیاتی و مولد اقتصادی هستیم و به کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن کمک می‌کنیم، گفت: وقتی دفاتر املاک بسته باشند هرکس هر قیمتی دلش می‌خواهد برای خانه خودش تعیین و در سایت‌ها درج می‌کند.
 
وی گفت: در حالی که اکثر همکاران ما درخصوص قیمت‌های کارشناسی و واقعی به فروشندگان، مشاوره می‌دهند و به ارزانی کمک می‌کنند.

خسروی تاکید کرد: از ستاد کرونا انتظار داریم با توجه به ارتباط کم مشاوران املاک با مراجعه کنندگان، ما را جزو صنوف گروه‌های شغلی یک قرار دهد؛ چرا که صنف مشاوران املاک در حال نابودی است و باید فکری برای این وضعیت کرد.

او با بیان اینکه اگر بخش دولتی به مهمترین وظیفه خود در تولید و عرضه مسکن بپردازد گرانی‌ها تا این حد در بازار مسکن ایجاد نمی‌شود گفت: دولتی‌ها در حال حاضر تنها به ۱۰ درصد وعده خود هم عمل کرده اند. بعد می‌آیند از مشاوران املاک انتقاد می‌کنند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اظهار کرد: نه بازار مصالح، نه قیمت‌گذاری و نه سیاست‌گذاری، هیچ کدام در اختیار اتحادیه مشاوران املاک نیست. یک واقعیت این است که تعداد مسکن در شهر تهران، کمتر از تقاضا است که علت اصلی آن به کاهش ساخت و ساز ناشی از سیاست‌های اشتباه مسئولان برمی‌گردد.

او بیان کرد: در سال‌های اخیر به محض اینکه مسکن گران می‌شد پیکان انتقادات را به سمت ما می‌گرفتند. به نظرم این رفتار مسئولان نوعی شانه خالی کردن از مسئولیت است. بی‌برنامگی خودتان را گردن دیگران نیندازید.

براساس این گزارش با توجه به تعطیلی‌های این مدت و با توجه به آنکه در حال حاضر اوج جابه جایی ونقل و انتقال مستاجران است و با توجه به آنکه بسیاری از مشاوران املاک تعطیل هستند بنابراین درحال حاضر این بازار به دست سوداگران سایت‌ها افتاده است که این خود می‌تواند زنگ خطری برای خیزش دوباره قیمت‌ها در بازار اجاره باشد.
 
گزارش از محبوبه کباری
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
دوستان عزیز . تقصیر را گردن صاحبخانه ها نیندازید . وقتی صاحبخانه همه چیز را ده برابر می خرد ، اجبارا قیمت را بالا می برد . بدانید که باعث و بانی همه این گرانیها دولت بی عرضه است . وقتی سیمان 100 هزار تومان فروخته می شود و میلگرد با اون قیمت نجومیش این یعنی " ای مردم بروید بمیرید " این را نفهمیده اید؟ !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
مسئولان کجا هستند که بالا رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
ربطی به گرونی سیمان نداره سیمان باید گرونتر بشه این صا حب خونه ها بی انصاف شدن دولت باید نرخ بزاره که صاحب خونه ها نتونن بیشتر از این نرخ باشه باید جلوشونو بگیرن دم دولت گرم که بازم یه سال خودکار تمدید کردودرصد گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام باهزار زحمت وام ۱۸۰تا الام پیش جمع کردم الان صاحبخونه گفته ۳۰۰ باید باشه پیشمون نمی دونم چه خاکی برسرم بیریزنم دوتا بچه دارم صاحبخونه گفته ۳۶۰۰ میلیون اجاره میخوام یعنی ۲۴۰ میلیون ماهی ۳۶۰میلیون.. حقوم باورکنید به خرج خونم نمیرسه وکم میاریم حالا مئسولان محترم به زنه بچه شما اینطوری سخت میگذره که زن وبچه هام دارن سختی میکشن نه من امسال من شرمنده زن وبچه خود میشون خدااز باعث بانیش نگذره چرا قیمتها راکنترل نمیکنین چرا هرروز قیمتها یه جور متاسفم برای خودم که تواین کشور دارم زندگی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۳:۰۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
یه جمله تکراری ولی جدیدو بهتون می گم :
صدای شمارو کسی نمی شنود! بفهمید بابا بفهمید!
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۲:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
این ربطی به مشاوره املاک نداره .متاسفانه طی این دو سال گذشته هر سوء مدیریت و فسادی رو ربطش میدن به کرونا انگار فقط کشور ما این مشکل و داره.درسال ۹۹بیش از ۵۰۰ معامله سوری در کل تهران به نیت افزایش قیمت صورت گرفته و همه ی این جریانات بین خود دلالان مسکن ایجاد شده!!ورود بانکها موسسات و سازمانهای وابسته به نهادهای دولتی به بازار مسکن اجرا نشدن مالیات به خانه های خالی نبودن کارشناسان ملک بعنوان قیمت گزار نسبت به مناطق مختلف، متریال ،زمان ساخت ملک، بی ثباتی قیمت در بازار مصالح ساختمانی،ارزش بخشیدن به ملک بعنوان کالای سود ده و از همه غم انگیزتر سود بالای بانکها از اخذکنندگان وام در حوزه مسکن باعث این آشفتگی بازار مسکن شده که در نهایت تمام این فشار به دوش مردم افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
به داد مستأجران برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
نبود مشاورین املاک باعث گرانی شده عجب جمله ای!
اول مشاورین املاک نیست جمع دلال های بی وجدان بعدش کدام از آنها مجوز دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
به واالله قسم امسال صاحبخونه صدوپنجاه درصد اجاره خونه رو نسبت به پارسال گران کرده. محض رضای خدا یه فکری برا قشر ضعیف و مستاجر بکنین. کرامت انسانی اجازه نمیده ادم بره کف خیابون بخوابه. وگرنه دیگه چاره ای نمونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اجاره کمرمون شکست. مسئولین آیا دیگه وقتش نرسیده بجای شعار یخورده عمل کنین؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ما خانه به دوشان و آوارگان و گرسنگان را به نابودی کشاندند
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۱۴:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اجاره خانه بالا رفت! اتفاقا اومده پایین سال قبل اگه میدادی 3میلیون اجاره .الان صاحب ملک 500هزار تومن میگیره خیلی بهتر شده
ما به همدیگر رحم نمیکنیم انتظار داریم یک اجنبی به ما کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
قیمت همه چیز و مخصوصا اجاره خانه سرسام آور بالامیره و حالا آقایون : کرونا و تعطیلی رو بهانه کردند . در حالی که واقعیت امر بی تدبیری و ناکارآمدی و فساد مسئولین و ارگانهای نظارتی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
الهی شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مسکن همیشه از تورم جلوتره و هیچ وقت ارزون نمیشه هر وقت پولتون رسید بخرید و به این شایعه که صبر کنید ارزون میشه گوش نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
تا کی بسوزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
همه چیز بالا رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
آقایان مسئول در خانه های ویلایی خود با مساحت های ۱۰۰۰ متر به بالا نشسته اند و دارند کیف دنیا را می برند.فکر کردید به فکر مستاجران گرفتار هستند.انقلاب کردیم که این تبعیض ها از بین بره ولی چی شد.واقعا این وضع حق این مردم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مسکن مهر مزخرف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
لطف سایت وام ودیعه رو درست کنید الان یه ماهه میخوایم برا وام ثبت نام کنیم میگه در حال بروزرسانی هست بابا بروزرسانی ویندوز انقدر طول نمیکشه یه سایته دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
یکی از مهمترین مشکلات کشور ما موازی کاریه تا حل نشه خیلی از مشکلات سرجاشون میمونه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
دولت خیلی خوب مردم را به جان هم انداخته ،وخوذش را کنار کشیده است،،اکثر مردم هم که ذیگر چیزی به عنوان انصاف را نمیشناسند،
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۳:۱۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
دیگه بلایی مونده که سر مردم نیاورده باشین؟
Netherlands
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
هنوز جا داره......تا بمیری
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۳:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
علت تمام مشکلات اینه که شرف ندارین نه مردم شرف دارن نه مسئولین ... الکی اسم مسلمونی رو یدک می کشید بخدا قسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
این چرت وپرت گفتنهارو بذارید کنار بیاید برای مردوم خونه بسازید .چهل ساله فقط حرف مفت می زنید ......آهن کلیویی 2000 تومان شده 30000 تومان .سیمان هشت هزارتومانی شده صد هزارتومان بعد میاید جک میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
این چرت وپرت گفتنهارو بذارید کنار بیاید برای مردوم خونه بسازید .چهل ساله فقط حرف مفت می زنید ......آهن کلیویی 2000 تومان شده 30000 تومان .سیمان هشت هزارتومانی شده صد هزارتومان بعد میاید جک میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
علت گرونی مسکن ن ربطی ب تعطیلی مشاورین اوملاک داره که تعطیل نیستن گرونی اجاره بها رابطه مستقیم با تورم داره وقتی هر روز قیمت اجناس درحال افزایشه اونکه خونشو میده اجاره واسه گذران زندگیش میده اجاره .اگه پولدار باشه بلاخره سرمایشو خوابونده.. تا زمانی که بازار ثبات نداشته باشه وتورم روزانه داشته باشیم امیدی ب ثبات اجاره مسکن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
بلاخره ترمز تورم از یجا باس کشیده بشه هیی تورمو بندازیم گردن یه بخش دیگه کاری از پیش نمیره این چرخه معیوب باس از یه نقطه ای قط بشه بلاخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
کی بود. کی بود .من نبودمها
Iran (Islamic Republic of)
امير
۱۲:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
بيخود چوب مشاور املاك رو به سينه نزنين همشون بازن و علت گروني اجاره ها همين مشاورين املاكن چون حق كميسيونشون زياد ميشه .واقعا متاسفم براشون چون نونشون رو از توي خون مستاجراي بدبخت درميارن .صاحب خانه عزيز شما كه قيمت ملك تان چندين برابر شده و يكي از عوامل اصلي تورم همين قيمت ملك شماست ..لطفا با مستاجر ها راه بيايين مستاجر عامل تورم نيست ..اجاره ها جوري بالا رفته انگار دارن مغازه اجاره ميدن مگه مستاجر توي خونه فعاليت اقتصادي ميكنه ..بهترين دعايي كه در حق صاحب خونه هاي بي انصاف ميتونم بكنم اينه كه روزي خدا نصيبشون بكنه مستاجر بشن .
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۲:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
خواهشا یک مقداری سم به هممون بدهید تا راحت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
تو هر کاری چند تا دلال بی انصاف باعث گرانی ها و مشکلات شده اند . قوه قضاییه باید با قاطعیت این زالوهای اقتصادی را قلع و قمع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مشاور املاک نگویید ، بفرمایید مشاور صاحبخانه برای بالا بردن اجاره و دریافت کمیسیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اره دیگه سود املاکیام تو قیمت بالاتره قیمت بالاتر کمیسیون بیشتر چرا دوست داشته باشن ارزون تر اجاره بدن وقتی سود تو گرونتر دادنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اقا بس کنید تا کی اخه؟مشکل با وام ودیعه حل نمیشه چرا ریشه یابی نمیشه؟چرا دلال بازی انقدر رسوخ کرده تو همه چی؟چرا مالیات نمیگیرین از خونه های خالی؟چرا فقط از قشر کارگر مالیات میگیرین؟چرا طلا فروش و بنگاهی و دلال مالیات نمیدن؟خودتون نمیخواین درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۱:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
چون خودشون ذینفع هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مالیات از قشر ضعیف پزشکان و طلا فروش و دلال و.... انصافت کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
باز هم طلا فروشان طلا را به قیمت روز و دلار ۲۵ هزار تومانی می فروشند.آقایان املاکی دارند زمین را به قیمت دلار ۶۵ هزار تومانی حساب می کنند.آخه زمین خالی چه مصالحی توش به کار رفته.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
علتش اینه که قیمت سیمان خیلی گرون شد ، علتش بی تدبیری مسئولین هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
صادرات بی رویه دلیل گرونی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
طرح غیر قابل اجرای مجلس عامل نابسامانی مسکن هست .( شک دارید از مستاجر ها صاحبان املاک و بنگاه های املاک بپرسید )
در عین سادگی توضیح میدم چطور: مستاجر توی خونه قبلیش ساکن هست و از ترس کرونا و همچنین به خاطر میل باطنیش برای عدم اسباب کشی ساکن خونه ای که پارسال توی اون بوده میمونه صاحب ملک هم خوشحال از رکود بازار ملک و نبود خانه اجاره ای به مقدار کرامت خودش اجاره خونه رو افزایش میده و هیچ توجهی هم به مصوبه محترم مجلس محترم نداره و به قولی اصلا نمی پرسه > این که از وضعیت مستاجرین ساکن در خانه سال قبل .
انتظار مجلس محترم اینه که در شهر های کوچک 15 در مراکز شهر بغیر تهران 20 و در تهران 25 درصد بیشتر اجاره از این عده گرفته بشه اما دوست دارم یه نفر انسان شریف با دل و جرئت پیدا بشه طرح تفحص بگذاره ببینه چند درصد صاحبان مسکن این طرح رو اجرایی کردن . بعید میدونم بالای 30 درصد از صاحبان مسکن این کار رو عملی کرده باشند که این یعنی فاجعه!
پس بیشتر مردم موندگار شدند و عده ای هم به بهانه های مختلف از خونه با کمال احترام پرت میشن بیرون .
این عده و خانوار هایی که تازه تشکیل شده خواستار مسکن میشن و دیگه مثل سالهای گذشته مسکن به وفور هم نیست (چون بیشتر صاحبان ملک مستاجر قبلیشون رو اونهم با قیمت های نامتعارف تحمیلی نگهداشتند ) در نتیجه قیمت اجاره ها نجومی میشه چون ثابت شده در کشور ما حتی اگه پهن کم یاب بشه باید منتظر رشد چند صد درصدی اون باشیم !
یاد یه شعر خیلی زیبا از حضرت سعدی افتادم :
امیدوار بود آدمى به خیر کسان
مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اتفاقا یکی از دلایل گرانی مشاورین املاک هستند هر چه قیمت را بالا ببرند سود درصدی خودشان از معامله بیشتر میشود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
کجا رفت؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۰:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
گفتیم مسکن گرونه نان رو هم گرون کردن
الان بیشتر نصف حقوق میره برای اجاره
کجای دنیا اینطوری هست حتی اون آمریکای کرونا زده؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
1- هیچ مشاور املاکی تعطیل نیست
2- دلیل افزایش بهای اجاره به دلیل عدم توجه به مسکن کم درآمدها در ایران و نبود عرضه در این بخش می باشد
نه اون چیزی که شما در کادر قرار دادید
شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تمامی مشاوران املاک باعث شده که این بازار به سمت افزایش قیمت و نابه سامانی هدایت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
میلگیرد کیلویی۲۰ هزار تومان و سیمان کیسه ای ۱۰۰ هزار تومان بالا برد اجاره ها رو
Iran (Islamic Republic of)
مستاجر
۰۹:۵۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
تو رو خدا اگه به روز قیامت اعتقاد دارید به داد مستاجران برسید. صاحبخانه ها که خدا رو فراموش کردند.
وای به حال مستاجر. وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
عامل اصلی بالا رفتن اجاره خانه ها بنگاه های معاملات ملکی هستند که با کمک صاحبخانه ها مستاجران بی پناه را در این ایام کرونا و گرما آواره و سر گردان کرده اند .
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۹:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
باز قیمت ها توی تهران خوبه .
بیایید کاشان ببینید چه خبره .
رهن کامل یک خونه دربستی حیاط دار ۲۵۰ متری ، یک میلیارد تومانه .
رهن آپارتمان توی یک محل متوسط متری ۵ میلیونه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
کرج متری یک ونیم اونجا 5 مگه چی داره وسط بیابون آب نیست بخوره آدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
قدیمی‌هاکه اینقدر زندگیشان عذاب آور نبود غم زمین و مسکن نداشتند حیاط وسیع هم داشتند آب هم داشتند و الا زندگی نداشتند ما کجای کارمان ایراد داره که اینقدر زندگیمان زهر مار شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
چون از خدا دوریم گرفتاریم
آخرین اخبار