آیت الله فلاحتی:

ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود اولویت شورای شهر رشت باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار منتخبان شورای شهر رشت بر لزوم ساماندهی پسماند مرکز استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار منتخبان شورای شهر رشت گفت: ساماندهی پسماند اولویت نخست این شهر است و اعضای شورا باید در این زمینه برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

او رسیدگی به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را دومین اولویت برنامه‌های شورای شهر رشت اعلام کرد و افزود: رشت نیازمند رودخانه‌هایی به دور از آلودگی زیست محیطی است.

امام جمعه رشت همچنین برخورد جدی با پدیده مذموم رانت خواری و باندبازی در پیکره مدیریت شهری را از دیگر رسالت‌های شورای ششم برشمرد و اظهار داشت: با خودصیانتی اعضای شورا و تعامل با مجموعه دستگاه‌های نظارتی می‌توان این امر را محقق کرد.

آیت الله فلاحتی پیشگیری از ساخت و ساز‌های بی رویه و غیر قانونی در مرکز استان را نیز ضروری دانست و گفت: ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها از جمله قوانین خرافات گونه‌ای ست که زمینه تخلف در ازای پرداخت پول به شهرداری را فراهم می‌کند و این نقیصه باید به طور قانونی برطرف شود.

او مجموعه اعضای منتخب شورای اسلامی شهر رشت را از دادن وعده‌های درشت و دست نیافتنی به مردم برحذر داشت و تصریح کرد: تلاش کنید تا در روند اجرای طرح ها، تفکیک بین مناطق فقیر و غنی برداشته و عدالت در روند مدیریت شهری رعایت شود.

در این نشست هادی رمضانی به نمایندگی از ۱۱ عضو منتخب شورای اسلامی شهر رشت گزارشی از روند آغاز به کار فعالیت شورای ششم در بستر تفاهم، توافق و همدلی تمامی اعضا ارائه کرد و گفت: وضعیت فعلی رشت ناشی از مشکلات عدیده مشهود در روند مدیریت شهری است.

او افزود: این وضع با ارتقاء جایگاه شهردار به عنوان متولی اصلی مدیریت شهری و همچنین جبران خلاء‌های قانونی و نظارت مستمر بر روند مدیریت شهر قابل جبران و بهبود خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.