تولید ویژه برنامه «تاتی زبون» در شبکه قزوین

ویژه برنامه تلویزیونی «تاتی زبون» در سیمای مرکز قزوین تولید و پخش می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رحیمی مدیر دفتر و ورابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: ویژه برنامه تلویزیونی «تاتی زبون» با هدف معرفی، حفظ و ترویج زبان تاتی در سیمای مرکز قزوین تولید و پخش می‌شود.

به گفته رحیمی، این برنامه به حفظ و صیانت از زبان تاتی، آموزش زبان تاتی، تمرکز بر زبان‌های قدیمی و اصیل همچون زبان‌های مادی، پهلوی و اوستایی می‌پردازد.

وی گفت: از آنجائیکه زبان تاتی، نماینده بخشی از فرهنگ و ادب فارسی است که باید به خوبی تبیین شود، معرفی زبان، آئین و فرهنگ و همچنین شناساندن ظرفیت‌های زبان تاتی از اهداف ساخت این برنامه است. همچنین در تولید این برنامه از نظرات اساتید نویسندگان و پژوهشگران استان هم استفاده شده است.

 مدیر دفتر و ورابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین افزود: این برنامه تلویزیونی شامل بخش‌های مختلفی همچون: آموزش زبان تاتی توسط مجری کارشناس برنامه، معرفی مشاهیر حوزه زبان تاتی، برگزاری مسابقه پیامکی، خوانش ضرب المثل‌های تاتی، معرفی گنجینه‌های تاتی، پخش فیلم‌های قدیمی جهت معرفی آداب و رسوم مردم تات زبان استان و پخش نماهنگ‌های تاتی است.

این برنامه تلویزونی به نویسندگی و تهیه کنندگی رضا رحمانی به مدت ۱۵ دقیقه یکشنبه و پنجشنبه‌ها بعد از خبر ساعت ۲۳ و تکرار آن شنبه، دوشنبه، چهارشنبه ساعت ۹:۴۰ صبح و روز‌های فرد ساعت ۱۹:۴۰ در ۹۰ قسمت به زبان تاتی در صدا و سیمای مرکز قزوین تولید و پخش می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار