فراخوان جشنواره داستانی جایزه ادبی یوسف

علاقمندان تا ۳۰ مهر امسال فرصت دارند آثارشان را ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با فراخوان دهمین دوره جشنواره داستانی جایزه ادبی یوسف در ۳ بخش بزرگسال، نوجوان و شهیدان، علاقمندان تا ۳۰ مهر امسال فرصت دارند آثارشان را ارسال کنند.

علاقمندان باید آثارشان را به دبیرخانه دائمی کنگره شعر دفاع مقدس به نشانی اراک، خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان موزه، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی و یا به نشانی اینترنتی Yosof.markazi@gmail.com ارسال کنند.

سرهنگ غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده، داستان‏‌های ۳ بخش بزرگسال، نوجوان و شهدا به ‏طور جداگانه داوری خواهد شد و در هر بخش جوایز جداگانه و نفیسی اهدا خواهد شد.

سرهنگ کریمی افزود: در بخش بزرگسال و نوجوان جشنواره موضوع اصلی داستان ارسالی باید دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت باشد و البته حجم اثر ارسالی نباید بیشتر از ۴ هزار کلمه باشد.


او اضافه کرد:در بخش داستان شهیدان موضوع اصلی داستان ارسالی باید مقطعی برجسته از زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس یا مدافعان حرم استان باشد و پایبندی به واقعیت در این آثار شرط اصلی است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: نویسندگان باید با تحقیق و مطالعه در زندگی شهدا و با انتخاب مقطعی برجسته از زندگی آنها، با بهره‌گیری از عناصر داستانی همچون عمل داستانی، توصیف، صحنه‌پردازی و دیالوگ نسبت به نگارش داستان اقدام کنند و حجم اثر ارسالی نیز نباید بیشتر از ۳ هزار کلمه باشد.

او ادامه داد: نکته دیگر این است که داستان‏‌های ارسالی نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر شده باشد و آثار ارسالی باید به شکل تایپی و در قالب فایل word ارسال شود و محدودیتی از نظر تعداد اثر نیز برای ارسال آثار افراد وجود ندارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.