طرح‌های ریلی و آزادراهی به بهره برداری رسید

طرح های بزرگ ریلی و آزادراهی وزارت راه و شهرسازی با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، خط راه آهن یزد- اقلید، ۱۸۲ کیلومتر خط دوم راه آهن زنجان-قزوین، ۱۰۶ کیلومتر خط دوم راه آهن بافق- زرین دشت اصفهان و تونل البرز در مسیر رفت آزاد راه تهران- شمال طرح‌هایی است که در استان‌های یزد، فارس، زنجان، قزوین، اصفهان، البرز و مازندران با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

این طرح‌های کلان ریلی و آزادراهی با سرمایه گذاری ۱۰ هزار و صد میلیارد تومان تکمیل شده است.

راه‌آهن یزد-اقلید به بهره‌برداری رسید

راه‌آهن یزد– اقلید امروز در آیین ویدیوکنفرانس با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح ۲۷۰ کیلومتر مسیر ریلی بین شهر‌های یزد و اقلید، مسیر ریلی استان فارس به استان‌های شرق کشور ۳۲۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

همزمان با افتتاح این خط ریلی، ۲ ایستگاه توسعه‌ای مبدا به نام رخش و مقصد به نام اقلید به همراه ایستگاه مسافری درجه ۲ مهریز، ایستگاه باری درجه ۲ شهرک صنعتی ابرکوه، ایستگاه تشکیلاتی ابرکوه و هفت ایستگاه درجه سه در طول مسیر به بهره‌برداری رسیدند.

بزرگترین تونل خاورمیانه در البرز زیر بار ترافیک رفت

 باند رفت تونل البرز به طول ۶.۴ کیلومتر و ۲.۵ کیلومتر جاده دسترسی برای عبور ضروری و در شرایط پیک ترافیک، با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس  بهره برداری رسید.

آزادراه تهران شمال به طول ۱۲۱ کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان شمال با بزرگراه شهید همت آغاز می‌شود و در امتداد دره کن پس از گذشتن حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور می‌کند.

 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.