سارقان بخت برگشته جواهرات در فرانسه و انگلیس به دام قانون گرفتار شدند

در حالی که برخی سارقان از چنگ قانون فرار می‌کنند، این بار منابع خبری از به دام افتادن چند سارق جواهرات در فرانسه و انگلیس خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  برخی منابع خبری از بازداشت دو دزد جواهراتی به ارزش ۳ میلیون یورو در فرانسه و محکومیت یک دزد جواهرات ۵ میلیون یورویی در انگلیس خبر دادند.

یورونیوز در گزارشی اعلام کرد: «پلیس فرانسه ۲ نفر را که مظنون به دزدیدن جواهراتی به ارزش ۳ میلیون یورو بودند بازداشت کرد.»

این دو نفر روز سه‌شنبه حوالی ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی از جواهر فروشی «شومه» در خیابان شانزه لیزه پاریس جواهراتی به ارزش ۳ میلیون یورو را دزیدند. در این زمان یک مرد همراه با اسلحه وارد جواهر فروشی شد و پس از دزیدن جواهراتی به ارزش بین ۲ تا ۳ میلیون با اسکوتر برقی از محل متواری شد.

بنابراعلام پلیس فرانسه در این دزدی، خشونتی گزارش نشده است. دوربین مداربسته مغازه مردی را نشان می‌دهد که مو‌های خاکستری دارد و درحالیکه کتی طوسی و ماسک بر روی صورت دارد با دو کیسه پلاستیکی از مغازه با اسکوتر خود فرار می‌کند.

این ۲ نفر روز چهارشنبه در فرانسه در حالیکه در اتوبوس بودند، بازداشت شدند.

در گزارش دیگری ایندیپندنت اعلام کرد: «زنی که به طور مخفیانه سنگ‌های جواهراتی به ارزش ۴.۲ میلیون پوند (معادل یک الماس) را از یک جواهر فروشی در لندن دزدیده بود، به زندان فرستاده شد.»

این زن که ۶۰ سال سن دارد به ۵ سال و نیم زندان محکوم شد و هئیت  منصفه دادگاه او را متهم به نقشه برای دزدی دانست. این زن عضوی از گروهی بوده است که در سال ۲۰۱۶ پس از سرقت یک جواهر فروشی در لندن به فرانسه گریختند. جواهرات این سرقت در آن زمان هرگز پیدا نشدند.

این زن در رومانی متولد شد و در فرانسه زندگی کرد. سپس به فردی که قصد خرید جواهراتی قیمتی را داشت، معرفی شد تا ۷ الماس را برای او قیمت‌گذاری کند، اما پس از آنکه این جواهرات را قیمت گذاری کرد آن‌ها را با سنگ‌هایی که از قبل آورده بود جا به جا کرد.

پس از خروج از مغازه او کیف حاوی الماس‌ها را به یکی از همدست‌هایش داد و لباس‌هایی را که برای تغییر چهره خود پوشیده بود، تعویض کرد.
او سال گذشته از سوی نیرو‌های اروپایی بازداشت و به انگلیس فرستاده شد تا در دادگاه حاضر و محاکمه شود.

دو مرد دیگری که همدست او بودند پیشتر در دادگاه حاضر و به ۳ سال و ۸ ماه زندان محکوم شدند. پلیس همچنان مشغول بررسی پرونده ۲ زن دیگریست که در این پرونده نقش داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار