رئیس اداره حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان:

خشکسالی بلای جان حیات وحش شد

الوندی گفت: خشکسالی، زاد و ولد حیات وحش را در خوزستان کاهش داده و موجب مهاجرت حیوانات به نقاط دارای آب و هوای بهتر شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحیم الوندی رئیس اداره حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تاثیر خشکسالی بر حیات وحش استان گفت: آثار خشکسالی بر حیات وحش به ویژه در مناطق کوهستانی، چشمه‌ها و آبشخور‌های دچار خشکی بسیار بیشتر از نقاط دیگر است.

او با بیان اینکه خشکسالی، زاد و ولد حیات وحش را در خوزستان کاهش داده و موجب مهاجرت حیوانات به نقاط دارای آب و هوای بهتر شده است، افزود: امسال کاهش پوشش گیاهی زیاد بوده و خشکسالی در این نقاط بر حیات وحش به ویژه شرایط زیست علف‌خواران اثر بسیار مخربی بر جای گذاشته است.

الوندی با اشاره به فقر غذایی حیات وحش بیان داشت: پوشش گیاهی، بستر اصلی زنجیره غذایی اکوسیستم است که با توجه به این شرایط اقلیمی، سال به سال گونه‌های گیاهی و جانوری در حال ضعیف‌تر شدن هستند.

رئیس اداره حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: خشکی تالاب‌ها منجر به تغییر مسیر پرندگان مهاجر شده و در این شرایط امکان تغذیه و زادآوری پرندگان مهاجر کمتر می‌شود، همچنین پستانداران نیز برای دسترسی به آب از مناطق امن جابه‌جا می‌شوند و ممکن است به سمت مناطق مسکونی و روستا‌ها بروند و به خطر بیفتند و اگردر این شرایط اگر تالاب‌ها دچار تنش آبی شوند، بیشترین اثر را بر حیات وحش می‌گذارد.

این مقام مسئول در پایان گفت: برای کاهش خسارت خشکسالی بر حیات وحش، باید یک سری اقدامات از جمله تغذیه دستی حیات وحش به ویژه علف‌خواران، لایروبی چشمه‌ها، آبشخور‌ها، ایجاد آبشخور و مخازن ذخیره آب انجام شود که اکنون این کار‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار