نبض رسانه در المپیک ۲۰۲۰/ از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا تا شمارش معکوس برای خروج از «فقر مدال»

رسانه‌های داخلی و خارجی امروز رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را تحلیل کردند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های ورزشی داخلی و خارجی، امروز (شنبه) به بررسی رقابت های المپیک توکیو و حواشی آن پرداخته اند.

فارس: دستاورد حضور فصیحی چه بود؟/ دونده‌ای که حتی به رکورد خودش هم نزدیک نشد

خبرگزاری فارس با اشاره به عملکرد فرزانه فصیحی نوشت: مسابقات دوومیدانی المپیک توکیو ۲۰۲۰ در حالی از روز گذشته آغاز شد که ایران یک نماینده در بخش بانوان به نام فرزانه فصیحی داشت که در دور پیش مقدماتی عملکرد خوبی داشت و به مرحله مقدماتی رسید، اما در این مرحله در دسته خود نفر آخر شد و نتوانست به نیمه نهایی صعود کند.

فصیحی که نه با سهمیه مستقیم بلکه از طریق سهمیه یونیورسالیتی به المپیک رسیده بود، در مرحله پیش مقدماتی رکورد ۱۱.۷۶ را ثبت کرد، اما در دور مقدماتی رکورد ۱۱.۷۹ ثانیه را ثبت کرد.

تسنیم: هزینه صد‌ها هزار دلاری برای ناکامی حدادی در المپیک/ با یک خداحافظی همه را خوشحال کن!

خبرگزاری تسنیم هم در خصوص عملکرد ضعیف حدادی نوشت: حدادی رکورد دور از انتظار و ضعیف ۵۸.۹۸ متر را بر جا گذاشت و در بین ۳۲ ورزشکار در رده ۲۶ قرار گرفت، آن هم در حالی که دو ورزشکار از ایسلند و بریتانیا در همه پرتاب‌های‌ خود خطا داشتند.

آن زمان که حدادی به طور شخصی مربی‌ خود را انتخاب کرد و فدراسیون وقت (دوره ریاست مجید کیهانی) تحت فشار برای پرداخت مبلغ قرارداد این مربی آمریکایی قرار گرفت، کمتر کسی ابهام درباره وضعیت این پرتابگر را مطرح می‌کرد. هر بار که صحبت از چرایی سفر‌های طولانی به آمریکا و مسائل این‌چنینی می‌شد، دوستان و موافقان تفکر حدادی بیان می‌کردند که او ضلع چهارم مدال‌ آوری ایران در تاریخ المپیک است و شایستگی هزینه‌های گزاف را دارد، اما او نشان داد که مخالفت‌ها با سفر‌های طولانی و پرداخت مبالغ بالا به مربی‌ آمریکایی او بدون دلیل نبوده است.

ورزش ۳: والیبال ایران و وابستگی افراطی به یک بازیکن

ورزش ۳ هم تحلیل امروز (شنبه) خود را به درخشش سعید معروف اختصاص داد و نوشت: اگرچه سعید معروف در ۲ بازی اخیر نمایش به نسبت خوبی ارائه داد، اما با آن فرم فوق العاده همیشگی اش که مقابل لهستان هم تماشا کرده بودیم فاصله داشت؛ موضوعی که ۲ شکست ایران برابر ایتالیا و کانادا را رقم زد و باعث شد کارمان برای صعود به روز آخر و دیدار برابر ژاپن کشیده شود.

مهر: «یک گلی» که برای ورزش «بهار» نشد/ شمارش معکوس برای خروج از «فقر مدال»

خبرگزاری  مهر در خصوص آغاز جدی المپیک برای ایران از فردا  و شروع مسابقات کشتی فرنگی نوشت: سی و دومین دوره بازی‌های المپیک در حالی به نیمه راه رسیده است که از یکشنبه امید‌ها برای مدال‌آوری کاروان ورزش ایران رنگ و بوی جدیدی به خود خواهد گرفت؛ آنجا که چشم اهالی ورزش به کشتی، وزنه برداری و کاراته است تا بتوانند زمین خشک شده مدال‌آوری را آبیاری کرده و ورزش کشور را از این برهوت خارج کنند.

کشتی در ابتدای این مسیر امیدوار کننده قرار دارد، رشته‌ای که همیشه بار مدال‌آوری کاروان ایران را به دوش کشیده و حالا هم خیلی از نگاه‌ها را در توکیو و خارج از آن برای تکرار این ماموریت معطوف به خود کرده است.

برای کمک به کاروان ایران و مدال‌آوری‌ در میانه راه وزنه برداری هم وارد عمل می‌شود. اگرچه وزنه برداری ایران نام بزرگ و شاخصی در توکیو ندارد، اما کسب یک مدال انتظار حداقلی است که از این رشته وجود دارد. در پایان کار هم امید‌ها معطوف به کاراته می‌شود و داشتن حداقل دو فینالیست در این رشته تازه المپیکی شده است.

ایلنا: تاثیر قهرمانی‌ها متوالی ژاپن در المپیک بر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا

در پشت حال و هوای جشن و کسب عناوین قهرمانی، تعداد موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن به میزان هشدار دهنده‌ای افزایش می‌یابد، تا جایی که تنها حدود ۲۸ درصد از افراد واجد شرایط در شهر توکیو از پنجشنبه، هنگامی که شهر میزبان ۳۸۶۵ مورد جدید ابتلا را تایید کرد، به طور کامل واکسینه شدند. برای سومین روز متوالی ابتلای روزانه شهروندان در توکیو به کووید-۱۹ از مرز ۱۰ هزار نفر عبور کرده است.

کارشناسان پزشکی می‌گویند وضعیت اضطراری کووید-۱۹ در توکیو که از تاریخ ۱۲ جولای اعلام شد، زمانی که از رستوران‌ها خواست که از الکل استفاده نکنند، به ندرت اثر مطلوب را در مهار روند صعودی شیوع به همراه داشته است و آن‌ها هشدار می‌دهند که بیمارستان‌ها در حال حاضر تحت فشار بیشتری هستند.

میزان: حواشی المپیک کار دست برادران عالمیان داد/ برگزاری انتخابی برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا

نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی و امین احمدیان بازیکنان واجدالشرایط ایران هستند که می‌توانند در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کنند. مسابقه انتخابی بین این ۴ بازیکن روز‌های ۱۵ و ۱۶ مردادماه برگزار می‌شود و نفرات اول و دوم به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی تنیس روی میز در مجموع فقط ۱۲۸ بازیکن می‌تواند در مسابقات جهانی شرکت کنند که رنکینگ جهانی آن‌ها باید زیر ۲۵۶ باشد.

رویترز: دلیل استقبال کم تماشاگران تلویزیونی از المپیک

در سراسر جهان، تماشاگران تلویزیونی المپیک توکیو از دوره قبل که در ریو برگزار شد کاهش یافته است، یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع این است که ورزشکاران در ژاپن زمانی رقابت می‌کنند که تماشاگران در اکثر مناطق دنیا از جمله آمریکا و اروپا خواب هستند.


بیشتر بخوانید


مقایسه با بازی‌های المپیک قبلی با توجه به مناطق مختلف زمانی، شیوع کرونا و گزینه‌های پخش کمتر دلیل این روند نزولی را مشخص می‌کند.

بر اساس داده‌های دریافتی، مراسم افتتاحیه المپیک ۱۶.۹ میلیون بیننده تلویزیونی در ایالات متحده داشته، که کمترین مخاطب این رویداد در ۳۳ سال گذشته بوده است.

این میزان استقبال نسبت به سال ۲۰۱۶ که ۲۶.۵ میلیون نفر افتتاحیه بازی‌های ریودوژانیرو را تماشا کردند، ۳۶ درصد و از سال ۲۰۱۲ که ۴۰.۷ میلیون نفر مراسم لندن را تماشا کردند، ۵۸ درصد کاهش یافته است.

تماشاگران تلویزیونی ایالات متحده یکشنبه به بالاترین میزان خود (۱۹.۴ میلیون نفر) رسیدند، اما از آن زمان به بعد این موضوع نزولی بوده و در روز سه شنبه تماشاگران این رویداد به ۱۵.۷ میلیون نفر کاهش یافته است.

کانورشن: المپیک توکیو، المپیکی پرفشار و ماندگار

المپیک توکیو به دلایل زیادی در تاریخ ثبت خواهد شد. این اولین المپیکی بود که به تعویق افتاد و اولین المپیکی بود که بدون تماشاگر برگزار شد.

این المپیک به نوع دیگری نیز خاص بود و آن، چالش و درگیری دو ورزشکار مطرح (سیمون بیلس ژیمناست آمریکایی و نائومی اوساکا تنیسور ژاپنی) با مسئله سلامت روان بود که حواشی زیادی را نیز ایجاد کرد.

وقتی ورزشکاران در شرایط دشوار در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، کار برای آنها سخت می‌شود و اگر نتوانند عملکرد خوبی به نمایش بگذارند فشار روحی بسیاری متوجه آنها خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار