استاندار:

رشد تخت‌های بیمارستانی سیستان ‌و بلوچستان بعد از انقلاب ۷برابر شده است

موهبتی گفت: میزان رشد تخت‌های کشور بعد از انقلاب سه و نیم برابر بوده در حالیکه در سیستان و بلوچستان میزان رشد تخت‌ها تا هفت برابر شده و با این رشد هنوز هم از شاخص متوسط کشوری در برخی نقاط منطقه پایین هستیم که لازم است تلاش مضاعفی توسط مسوولان انجام شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان ۳۲۰تختخوابی علی‌ابن ابیطالب(ع) زاهدان اظهارداشت: اقدامات و خدمات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی را در سیستان و بلوچستان در حوزه سلامت شاهد هستیم.

وی افزود: امروز علاوه‌بر افتتاح این بیمارستان باکیفیت و مطلوب در زاهدان، بیمارستان ۴۶تختخوابی سل امام‌رضا(ع)زابل نیز با دستور رییس جمهوری مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در ۲هفته گذشته نیز شاهد افتتاح بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان بودیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سفر وزیر بهداشت و بعد از آن در نشست جمع‌بندی که در تهران برگزار شد برای تمام شهرستان‌های جدید و بخش‌های مهمی که جمعیت قابل توجهی داشته باشند و فاصله با مرکز شهرستان زیاد است توافق شد بیمارستان محلی ساخته شود.

وی بیان کرد: برای تمام مجموعه‌ی مراکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی سیستان و بلوچستان که مصوب طرح سطح‌بندی سلامت کشور است تامین اعتبار شده و با سرعت ان شاالله ساخته خواهد شد.

موهبتی تصریح کرد: سه بیمارستان ۵۴۰تختخوابی سیستان وبلوچستان در چابهار، زاهدان و ایرانشهرکه قبلا کلنگ‌زنی شده است ولی به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود، عملیات ساختمانی آن‌ها سرعت گرفته و در این بین بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

وی گفت: امیدواریم با اتمام ساخت و بهره‌برداری این بیمارستان‌ها طی سال‌های آینده به متوسط کشوری برسیم و امیدواریم که حتی از متوسط کشوری نیز عبور کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار