تنش مرزی قطر و بحرین بالا گرفت

مشاور پادشاه بحرین با تاکید بر حق حاکمیت این کشور بر جزایر مرزی، آتش تنش مرزی با قطر را بار دیگر روشن کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، اختلافات قطر و بحرین بر سر حاکمیت بر جزایر حوار و الزباره، موجب تنش دوباره میان دو طرف شد.

در دور تازه اختلافات مرزی منامه و دوحه، مشاور پادشاه بحرین بر حاکمیت کشورش بر جزایر حوار و الزباره قطر تاکید کرد.

خالد بن احمد، مشاور پادشاه بحرین در توئیتی نوشت: جزایر حوار متعلق به بحرین و جزایر الزباره متعلق به مردم بحرین است و حقوق آن‌ها از بین نخواهد رفت.

این مقام بحرینی در ادامه پیام خود افزود: ۸۳ مدرک جعلی داریم که ادعا‌هایی دارند، اما دیوان بین المللی دادگستری حکم به بحرینی بودن جزایر حوار داد. اما جزایر الزباره باقی مانده که مردم آن، چه ادعا کنندگان بخواهند یا نه، بحرینی هستند و هر چقدر زمان نیز بگذرد حقوق آن‌ها ضایع نخواهد شد.

دوحه و منامه دهه‌هاست بر سر مرز‌های دریایی اختلاف دارند، اما در سال ۲۰۰۱ دیوان بین‌المللی دادگستری، به حاکمیت بحرین بر جزایر حوار و منطقه جراده و حاکمیت قطر بر جزایر الزباره، جنان و فشت الدبیل حکم داد.

این در حالیست که چندی پیش، برخی فعالان قطری موجی در توئیتر تحت عنوان «جزیره حوار قطری است» راه انداخته بودند و خواستار لغو حاکمیت بحرین از آن و الحاق آن به قطر شده بودند.

قطر و بحرین در ماه‌های اخیر پس از مدت‌ها قطع ارتباط به دلیل تحریم دوحه از سوی کشور‌های عربی خلیج فارس، روابط خود را از سر گرفته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار