علیزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فعالیت‌های جهاددانشگاهی به عنوان نماد در دانشگاه‌ها شناخته می‌شوند

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور گفت: فعالیت‌های ما به عنوان نماد در تمامی دانشگاه‌ها شناخته می‌شوند.

عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت‌های فرهنگی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مطالب در اساس نامه جهاددانشگاهی «توسعه فرهنگی و توسعه فناورانه» است.

او افزود: معتقد هستیم که خیلی از فعالیت‌های فناوری به نوعی تاثیر فرهنگی در جامعه دارند و به عنوان رویداد خودباوری و خوداتکایی شناخته می‌شوند.

علیزاده تصریح کرد: در معاونت فرهنگی از سال ۵۹ فعالیت‌های فرهنگی را در جهاددانشگاهی کشور آغاز کردیم و فعالیت‌های متنوعی در آن انجام شد؛ چرا که فضای دانشگاه‌ها بعد از انقلاب نیازمند تغییراتی در برخی حوزه‌ها بود. برای مثال، منابع درسی دانشگاه ها، فضای فرهنگی دانشگاه ها، ارزش‌ها و باور دانشجویان شامل این موارد می‌شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: این تغییرات منجر به ساختاری در معاونت فرهنگی شد که پیشرفت را به همراه داشت و اجرای آن در سطح کشور به صورت تشکیلاتی تکرار می‌شوند. یعنی این مراکز در استان‌های مختلف واحد‌های گوناگونی را دارند.

علیزاده با بیان اینکه یکی از معدود سازمان‌هایی هستیم که در آن دو خبرگزاری و یک مرکز افکار سنجی وجود دارد، تاکید کرد: این مراکز به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم در کنار سایر فعالیت‌های خود خیلی زودتر به نبض جامعه و نیاز دانشجو دست یابیم؛ بنابراین هر کدام از آن‌ها فعالیت‌های شاخصی را انجام می‌دهند که در حال حاضر در هر کدام از حوزه‌ها که فعالیت می‌کنیم به عنوان نماد در دانشگاه‌های کشور شناخته می‌شوند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور اضافه کرد: در سازمان انتشارات معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کشور بیش از ۲۷ دوره کتاب سال دانشجویی، بیش از ۱۸ دوره پایان نامه سال دانشجویی و چندین دوره دفاع ۳ دقیقه‌ای از کتاب را برگزار می‌کنیم و در این زمینه نشست‌های مختلف نقد و سلسه گفتاری از ترجمه و محتوی کتاب‌های چاپ شده را برگزار کرده ایم.

علیزاده بیان کرد: یکی از نیاز‌های اساسی جهاددانشگاهی و دانشجویان ما در پیمایش‌ها در سازمان دانشجویان بحث گفتگو بوده است که بیش از ۹ دوره مناظرات دانشجویی با حضور دانشجویان در سراسر کشور برگزار کرده ایم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور گفت: هر کدام از موارد بالا باعث شده تا دانشجویان در حوزه‌های مختلفی که مورد نیازشان بوده با یکی از فعالیت‌های ما مواجه شوند. به نوعی اگر دانشجویان را به عنوان بدنی فرض کنیم که نیاز‌های مختلف دارند هر کدام از فعالیت‌ها که در مراکز و سازمان‌ها انجام می‌دهیم یکی از آن نیاز‌ها را برطرف می‌کند.

ارتباط قشر دانشگاهی کشور با فعالیت‌های جهاددانشگاهی 

علیزاده ادامه داد: تمامی قشر‌های دانشگاهی کشور با فعالیت‌های جهاددانشگاهی در ارتباط هستند و طبق نظر سنجی‌های ما به این نتیجه دست یافته ایم که دانشجویان علاقه‌مند به مباحث هنری، مهارتی، گفت و گویی و اجتماعی هستند.

او تاکید کرد: فعالیت‌های اجتماعی به نوعی در حال جایگزین شدن به جای فعالیت‌های دینی و مذهبی و مناسباتی هستند و دانشجویان در زمان فعالیت در محیط زیست یا کار‌های جهادی ارتقای معنوی خود را هم رقم می‌زنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار