واکنش طالبان به سخنان «اشرف غنی» در شورای ملی

سخنگوی گروه طالبان گفت: اعلان‌های جنگ، وارد کردن اتهامات و ارائه معلومات کاذب، نمی تواند عمر غنی را دراز کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در واکنش به سخنرانی اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در شورای ملی، اظهارات وی را یاوه سرایی خواند و گفت: اشرف غنی تلاش داشت که وضعیت بد و حالت وارخطایی خود را کنترل کند.

مجاهد در توئیتی نوشت: «ملت فیصله کرده‌است که خائنان ملی را تعقیب و به میز عدالت می‌کشاند.»

سخنگوی طالبان درباره زمان و مکان و مرجع «فیصله ملت» توضیحی نداده است.

سخنگوی طالبان افزوده است: «اعلان‌های جنگ، وارد کردن اتهامات و ارائه معلومات کاذب، عمر غنی را دراز کرده نمی‌تواند، وقت وی به پایان رسیده‌است.»

گفتنی است که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز در نشست فوق العاده پارلمان و مجلس سنای این کشور تاکید کرد که در مسئولیت خود باقی خواهد ماند و اگر مذاکره با طالبان به سرانجام نرسد قاطعانه در مقابل این گروه خواهد ایستاد.

اشرف غنی گفت: مشکل از جایی شروع شد که یک روند شتاب زده وارداتی، جای یک روند ملی را گرفت که بر فرضیه های خام و استوار بود. روند جاری صلح نه تنها منجر به صلح نشد، بلکه کوشش هایی برای مشروعیت بخشی به یک گروه متجاوز گردید.

رئیس جمهور افغانستان افزود: متاسفانه هر اقدامی برای آبادی و رفاه مردم می کنم از جانب مقابل غیر از کشتار و ویرانگری چیز دیگری نمی بینم؛ پس در این موقعیت از من انتظار اغماض نداشته باشید. مردم از من می خواهند قاطعانه و مدبرانه افغانستان را از این آزمون بگذرانم؛ من ثابت و محکم در جای خود ایستاده ام و آن بید ضعیفی نیستم که از هر بادی بلرزم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار