خطیب زاده: ایران هر گونه ماجراجویی احتمالی را بی درنگ و با قوت پاسخ می‌دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اتهامات بی اساس وزرای خارجه انگلیس و آمریکا درباره نفتکش صهیونیستی خطاب به آن‌ها تصریح کرد: هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی درنگ و با قوت و جدیت پاسخ می‌دهیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران که با همان سیاق از سوی وزیر خارجه آمریکا نیز تکرار شده و حاوی مطالبی متناقض، اتهامات واهی و تحریک آمیز می‌باشد را مایه تاسف عمیق دانست و قویا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: این بیانیه‌های هماهنگ شده بخودی خود حاوی فراز‌هایی متناقض است، بگونه‌ای که ابتدا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک به جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زند و متعاقبا از "احتمال" آن سخن می‌گوید!

خطیب زاده، جمهوری اسلامی ایران را مدافع و حامی تردد امن و بی ضرر کشتی‌ها در خلیج فارس و آب‌های بین‌المللی دانست که بیشترین مرز آبی را در خلیج فارس داشته و همواره نیز آماده همکاری در زمینه تامین امنیت دریانوردی در آن با کشور‌های منطقه است و حضور و مداخلات نیرو‌های فرامنطقه‌ای در آب‌های خلیج فارس و کشور‌های حاشیه آن را مخل ثبات و امنیت منطقه می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد:جای تاسف است در حالیکه این کشور‌ها نسبت به تعرض و خرابکاری‌های تروریستی در قبال کشتی‌های تجاری ایران در دریای سرخ و آب‌های بین‌المللی سکوت حمایت آمیزی داشته‌اند، در یک سوگیری آشکار سیاسی اتهامات واهی را متوجه جمهوری اسلامی ایران می‌نمایند، در صورتیکه چنانچه این کشور‌ها سندی برای اثبات ادعا‌های واهی خود دارند می‌بایست ارائه نمایند.

خطیب زاده در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفاظت از امنیت و منافع ملی خود لحظه‌ای تردید نداشته و هر گونه ماجراجویی احتمالی را بی درنگ و با قوت و جدیت پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۰۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا،همان(دجّال) آخرزمان است.که ائمه(ع) صاحب علم الهی غیب،خبر ظهورش را داده اند.>>اماعاقبت وآخرش هم عین همان(فرعون دجال)=غرق و هلاک زیر فشارعذاب ندیده خدا خواهد بود>>کی شود که درهمین قرن،بلوک غرب وشرق گلاویزجنگ سوم نهایی شوند>>و آنگاه بالستیک های اتمی غولپیکر روسیه وچین و کره شمالی>> مرتب بوسه برکف ایالات وشهرهای تمیز وشهروندان ژیگول آنجا بزند.
این حقایق حتمی وآمدنی است چون ذات کثیف بشر از خشم و درندگی شیطانی است وعلاجی هم در دنیا ندارد.مرگ برهردجال.مرگ برآمریکا.
Germany
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ببینیم و تعریف کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
می بینی ولی تعریف نخواهی کرد گفتن حرف حق هم جنمی می خواهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
به هر قیمتی باید به شرارتهای اسرائیل جنایتکار پاسخ کوبنده داده شود ، به هیچ وجه نیاید در مقابل این رژیم تروریست کوتاه آمد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آفرین
Netherlands
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
هرکی خربزه میخوره پای لرزش هم میشینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آمریکایی ها خودشون برای مثال یک تومان هزینه می‌کنند و چندبرابر آن را پس از اتهام زنی اموال و دارایی های ایران را با این بهانه ها مصادره می کنند این یعنی یاغی گری محض.....
Netherlands
رضا
۱۸:۰۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اسرائیل با دریافت ۳ بیلیون دلارحمایت دفاعی امنیتی سالیانه از امریکا قادر به تولید و فروش انواع تجهیزات سایبر سکوریتی جاسوسی و تسلیحات مدرن به کشورهای دیکتاتوری عربی افریقایی و حتی هند و مجارستان است واز چنین فروش هایی در عوض تثبیت روابط دیپلماتیک اشکار با این کشورها استفاده میکند. سیاست کنونی امریکا و اروپا با همپالکی های مفسد و عیاش عربی شان در ادامه تحریم و فشارها وتحمیل ایران به رودررویی با اسرائیل است٬ مزدوران و عوامل داخلی نتانیاهو هم در این امر فعالییت میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
سه بیلیون دلار !!!!را اگه آمریکا داشت بدهی های خودش را پاک میکرد.
رژیم غاصب و کودک کش با همین بلیون دلارها هم هیچی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
هر عملی یک عکس العملی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
وطن فروشی هیچ هنر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
کار عربستان و امارات ،همین کشورهایی است که فرا فکنی را خوب بلدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
در برابر دشمنان هر آنچه میتوانید نیرو و توان مهیا کنید پس همیشه باید قوی بود و قوی شد، نفوذ ناوگان نظامی ایران به عمق و گستره اقیانوس هند و گشت زنی مداوم یک رصد و پایش برای ترانزیت و ناوگان تجاری ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تنگه هرمز و سواحل اقیانوسی مکران از ماست .ارتش و سپاه حتما جواب تجاوز به ناوگان تجاری و دریایی ایران را با قوت خواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
سیاست لعنتی انگلیس تمام شدنی نیست. دروغ پشت دروغ . کار هر کشوریه میتونه باشه. عربستان عاشق درگیر کردن ایران و اسرائیل هست. آمریکا هم شده دم روباه مکار (انگلستان).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا و انگلیس به دنبال بهانه برای ۰ضور مجدد در خلیج فارس برای غارت منابع نفتی کشورهای عربی است .
آخرین اخبار