از قطب تولید تخمه در سنقر تا مرز پرویزخان و پروژه های عمرانی گیلانغرب

مسئول بسیج سازندگی شهرستان سنقر و کلیایی گفت: این شهرستان به عنوان قطب تولید تخمه آفتابگردان در کشور معرفی شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز فدایی مسئول بسیج سازندگی شهرستان سنقر و کلیایی گفت : شهرستان سنقر و کلیایی بیشترین سطح زیر کشت و تولید برترین کیفیت تخمه آفتابگردان آجیلی در کشور است.

او گفت : با توجه به موارد عنوان شده شهرستان سنقر و کلیایی به عنوان قطب تولید تخمه آفتابگردان در کشور معرفی شد.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان سنقر و کلیایی با اشاره به آغاز تحقیقات این سازمان از سال ۱۳۹۸ افزود: تحقیقات مذکور شامل شناسایی نقاط قوت، ضعف، تهدید‌ها و فرصت‌های تخمه آفتابگردان بوده است.

 فدایی افزود: تحقیقات به معرفی تخمه آفتابگردان شهرستان سنقر و کلیایی در مجله کشوری بسیج سازندگی چاپ و این محصول به سراسر کشور معرفی شد.

مرز رسمی پرویزخان نقشی مهم، راهبردی و ملی دارد

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب وگیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز رسمی پرویزخان نقشی مهم، راهبردی و ملی دارد از این رو مسئولان کشور باید با نگاه خاص برای تخصیص اعتبار تکمیل طرح‌های عمرانی این مرز داشته باشند.

شهریار حیدری افزود: با توجه به شرح وظایف نمایندگان و نقش نظارتی آن‌ها در ایام تعطیلات مجلس شورای اسلامی نسبت به بازدید و سرکشی از حوزه انتخابیه اقدام می‌کنم که امروز با توجه به اهمیت پایانه مرز رسمی پرویزخان و نقش مهم این مرز از نزدیک نسبت به بررسی میدانی مسایل و مشکلات آن پرداختیم.

او افزود: پایانه مرز رسمی پرویزخان از پایانه‌های مهم کشور است که در شرایط حاد دیگر مرز‌های کشور بخاطر شرایط ژئوپولتیتکی این مرز همچنان فعال است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون که تردد مسافری در برخی مرز‌های کشور به دلیل شرایط کرونا تعطیل است تردد مسافر از مرز پرویزخان کمابیش ادامه دارد.

حیدری ادامه داد: یک سری مشکلات و مسایل در مرز پرویزخان در بخش تجاری و کارگری و دیگر حوزه‌ها وجود دارد، ولی با این وجود مرز با تلاش مرزبانی، گمرک و پایانه کارش روان است.

او افزود: در آینده نزدیک و با تغییر فصل حجم صادرات و فعالیت‌ها در مرز پرویزخان بیشتر می‌شود که البته امکانات بیشتری نیز به همین دلیل نیاز است و نیازمند اختصاص اعتبار و نگاه خاص مسوولان کشوری برای تخصیص هستیم تا راه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی هموارتر شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی مرز پرویزخان نیاز به تقویت دارد، چون شرایط کار اینجا متفاوت از سایر مرز‌های دیگر نقاط کشور است زیرساخت‌ها نیازمند توجه ضروری است.

او گفت: با توجه به اینکه پایانه مرز رسمی پرویزخان تحت تاثیر منطقه آزاد تجاری است و رفت و آمد به منطقه آزاد از محل پایانه انجام می‌شود ضرورت دارد توجه بیشتری به زیرساخت‌های اداری و اجرایی شود که البته یک سری اقدام‌ها و پیگیری‌ها صورت گرفته و از طریق وزارت راه و شهرسازی و گمرک مسایل مربوط منتقل و پیگیری می‌شود.

اختصاص اعتبار برای اجرا و تکمیل طرح های عمرانی

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: امسال ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل ۵۱ طرح عمرانی در این شهرستان اختصاص یافت.

حشمت رضایی افزود: این اعتبار از محل اعتبارات استانی، ۳ درصد حاصل از صادرات نفت و گاز و متوازن اختصاص یافته است.

او ادامه داد: اختصاص اعتبارات امسال نسبت به پارسال رشد ۱۰۰ درصدی دارد، ولی با این وجود به لحاظ محدودیت منابع، مدیران دستگاه‌های اجرایی در بازه زمانی مناسب نسبت به مبادله موافقت نامه‌ها اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: با توجه به رویکرد دولت منتخب بر کار جهادی و میدانی همه دستگاه‌ها موظف به پیگیری مصوبه‌ها هستند تا کار اجرا با وقفه مواجه نشود.

رضایی از مدیران کل اجرایی استان خواست تا براساس مصوبه‌های کمیته برنامه ریزی در توزیع اعتبارات بین شهرستان‌ها جانب عدالت را مد نظر داشته باشند.

او از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی از محل هزینه اعتبارات سال‌جاری را تعمیر، تجهیز و نگهداری و احداث مجتمع‌های آب شهری و روستایی، مراکز بهداشتی و درمانی، فضا‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی، راه ها، عمران شهری و روستایی، احداث و توسعه و بهینه سازی برق روستایی، شهرک صنعتی، تکمیل زیرساخت‌های پایانه مرزی سومار اعلام کرد.

۲۴.۳ درصد گروه هدف در شهرستان گیلانغرب واکسن دریافت کرده‌اند

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: تاکنون ۱۰ هزار ۹۵۹ نفر معادل ۲۴.۳ درصد گروه هدف در شهرستان واکسن نوبت اول و حدود ۴ هزار نفر هم نوبت دوم دریافت کرده‌اند.

 فریدون نوری افزود: متاسفانه به لحاظ شیوع ویروس کرونا در شهرستان در وضعیت نارنجی قرار داریم.

او ادامه داد: براساس آخرین تصمیمات کارگروه کرونا شهرستان، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، مشاغل گروه ۲، سه و چهار در سطح شهرستان تعطیل شدند و اطلاع‌رسانی در سطح شهر به‌صورت خودرویی به مدت یک‌هفته و ترغیب همشهریان به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی از جمله این تصمیمات بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب درباره آخرین روند واکسیناسیون در این شهرستان، گفت: واکسیناسیون در مناطق روستایی برای افراد بالای ۴۰ سال و در مناطق عشایری برای افراد بالای ۱۸ سال در حال انجام است.

او افزود: تاکنون با مشارکت فعال سربازان خط مقدم بهداشت و درمان، بهورزان خانه‌های بهداشت و مراقبان پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع شهری و روستایی تاکنون ۱۰ هزار ۹۵۹ نفر معادل ۲۴.۳ درصد گروه هدف در شهرستان واکسن نوبت اول و حدود ۴ هزار نفر هم نوبت دوم دریافت کرده‌اند.

نوری اشاره‌ای به آخرین آمار بستری بیماران کرونایی شهرستان داشت و گفت: تا شب گذشته ۲۵ مورد بستری در بیمارستان الزهرا گیلانغرب و ۹ مورد بستری در سایر بیمارستان‌های استان داشتیم که این آمار برای شهرستان بالا است.

او با بیان اینکه از اول مردادماه تا به امروز ۲ مورد مرگ به دلیل ابتلای قطعی به کرونا در شهرستان ثبت شده است، ادامه داد: دلتا کرونا بسیار سریع انتقال می‌یابد و از نوزاد تا افراد کهنسال را درگیر می‌کندو از مردم می‌خواهیم بریا داشتن شهری سالم، خانه‌ای سالم و جامعه‌ای سالم استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند تا بتوانیم به سلامت از این پیک پنجم هم عبور کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.