دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان:

کسی که در مسئولیتش سستی کند ضدانقلاب است

جباری گفت: در حقوق ملت تصریح شده رابطه مردم و مسوولان باید رابطه خادم و مخدوم باشد و امروز ضد انقلاب کسی است که در کاری که به وی سپرده شده سستی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان شامگاه در جلسه استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به اصل چهارم قانون اساسی که برگرفته از اندیشه‌های ناب اسلامی و قرآن مجید است اظهار کرد: امربمعروف در نظام اسلامی یک تکلیف همگانی است.

او یادآور شد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر شامل سه بخش امر به معروف دولت نسبت به مردم، امر به معروف مردم نسبت به دولت و امر به معروف مردم نسبت به مردم است.

جباری تصریح کرد: امر به معروف مردم نسبت به مردم در جامعه ما بسیار کم‌رنگ است، در این راستا خواستار فرهنگ‌سازی سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه شد.

جباری قانون اساسی کشور را مترقی‌ترین قانون در جهان دانست و گفت: قانون اساسی توجه ویژه‌ای به زن و بنیان خانواده دارد.

او سرمایه‌گذاری بر مقوله زن و خانواده را یکی از بستر‌های امر به معروف در جامعه عنوان کرد و گفت: آیه شریفه قرآن ۱۲ موضوع اساسی در مقدمه قید کرده پس از حکومت اسلامی، جانفشانی ملت، ولایت فقیه یکی از موضوعات به مبحث زن اختصاص یافته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با اشاره به اصل (۱۰) قانون اساسی که خانواده بنیادی‌ترین واحد جامعه است، یادآور شد: قوانین و مقررات در راستای تسهیل تشکیل خانواده باشد.

او خواستار سرمایه‌گذاری دولت در حوزه خانواده با هدف قداست و پاسداری از کانون خانواده شد.

جباری با اشاره به اینکه نظام سلطه بر خانواده سرمایه‌گذاری کرده و در این زمینه آسیب جدی به کانون خانواده وارد شده است اظهار کرد: مقوله رعایت حجاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جباری عجز و ناتوانی و کسالت مسولان را در انجام وظایف آفتی برای دین، دنیا و آخرت دانست و گفت: خدمت‌گذاری مسوولان جزو معروفات است.

به گفته او، در حقوق ملت تصریح شده رابطه مردم و مسوولان باید رابطه خادم و مخدوم باشد و امروز ضد انقلاب کسی است که در کاری که به وی سپرده شده سستی کند.

او در ادامه نظارت بر مهمانسرا‌ها را ضروری برشمرد و گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلفی موضوع را به دادستان شهرستان گزارش کنند تا برخورد‌های قانونی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.