روایتی تکان‌دهنده از چمران افغانستان در «جزیره وحشت»/ مجاهدی که به دست داعش شهید شد+ فیلم

شهید دکتر «سید محمد علیشاه موسوی گردیزی» از مجاهدان به نام افغانستان و معروف به «چمران افغانستان» است و سابقه ۴۰ ماه حضور در زندان آمریکایی گوانتانامو را نیز دارد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مستند «چمران افغانستان» روایتی از زندگانی پر فراز و نشیب شهید دکتر «سید محمد علی شاه موسوی گردیزی» معروف به چمران افغانستان است.

شهید موسوی گردیزی از فرماندهان جهادی افغانستان بود و سابقه فعالیت به عنوان نماینده پارلمان و رئیس مبارزه با حوادث غیرمترقبه ولایت پکتیا را نیز در کارنامه خود داشت.او همچنین ۴۰ ماه از عمر پر برکت خود را در زندان آمریکایی گوانتانامو به سر برد که از آن به عنوان جزیره وحشت یاد کرده بود.

شهید دکتر «سید محمد علیشاه موسوی گردیزی» در ۱۲ اسد/ مرداد ۱۳۹۷ به همراه ۳۵ تن از نمازگزاران مسجد صاحب الزمان شهر گردیز، توسط گروه تروریستی داعش به شهادت رسید.

 

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Australia
homa
۱۱:۱۷ ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
روحش قرین رحمت الهی و راهش پر رهرو باد. لعنت الله علی القوم الظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
روحش شاد، وخدا رحمتش کند ، چه مرد مجاهدی و خستگی ناپذیر،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
تقریباً همه انبیاء و اولیاء الهی مرگشان شهادت بوده معنی آن این است که شهادت پاداش عمل کسانی است که عمرشان را در راه خدا صرف کرده اند و اگر پاداشی بهتر از این بود قطعاً خداوند به بهترین بندگان خود می داد معلوم میشود که پاداشی بهتر از شهادت وجود ندارد ولذا این شهدای عزیز باید برخود ببالند که قطعاً می‌بالند و شاکر خدای بزرگ به خاطر این نعمت بزرگ باشند که یقیناً هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
از خوبان واقعی بی ریا و دانا و دوست داشتنی بوده. امیدوارم ریشه داعش و پیروان آنها را برای همیشه خشکانده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
درود و رحمت خداوند بر این شهید بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
طالبان گروهی تروریستی است کشورها و قدرتهای همسایه هم نباید اجازه دهند گروهی تروریستی در کنار مرزها و در نزدیکی مرزهایشان جولان بدهد و به یاری دولت افغانستان در مبارزه با تروریسم بشتابند.
دولتی که با رای مردم آمده دولت قانونی است و گروه تروریستی و وحشی و عقب مانده طالبان نباید دست به روشهای پست ترور بزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
در حیرتم چرا فاطمیون و افغانیهای ساکن ایران هیچ کار و کمکی برای نجات کشورشان و جلوگیری از پیشروی زامبی های وحشی طالبان نمی کنند؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
من هم در حیرتم چرا نمی فهمید طالبان بگلی با داع متفاوت است. طالبان از جنس خود مردم افغانستان است.محبوبیت گسترده ای مخصوصا در روستاها دارد. مردم و حتی ارتش افغانستان مقاومتی در برابرش نمی کنند .
شما دروغ گنده کشتار شیعیان به دست طالبان را باور کردید اما کشتار شیعیان محله افشار کابل توسط همان اتحاد شمال را ندیدید. شما تبلیغات ضد ایرانی و آمریکا پرستانه و ضد فارسی اشرف غنی را دیدید اما چشم خود را بستید.
شما گویا نمی دانید ماجرای 11 سپتامبر درست بعد از فتوای ملاعمر در حرام بودن کشت خشخاش و کاهش 90 درصدی تولید هرویین دنیا رخ داد. بعد آمریکا آمد و تولید هرویین را به سه برابر قبل از آن فتوای تحریم رساند و الان هواپیماهای ناتو در افغاستان کارشنان انتقال بسته های هرویین به اروپا است.
شما گویا خبر ندارید کشتن دیپلماتهای ایران به دستور آمریکا و توسط سازمان اطلاعات پاکستان در اوج بلبشوی مزار شریف رخ داد تا جنگ بین ایران و طالبان راه بیندازند و درایت رهبری مانع از جنگ شد.
و گویا نمی دانید در خود قندهار حکومت طالبان شیعیان عزاداری عاشورا را بر پا می کردند و پلیس شرعی طالبان هم امنیت آن را تامین می کرد و یا در بامیان تمام حسینیه ها و تکایا در مدت حکومت طالبان باز و فعال بود.
طالبان به خیچ وجه با کسانی که با او از در آشتی درآیند کاری ندارد و مطلقا تکفیری نیست. پیام فاطمیون در مورد اینکه با طالبان دشمنی نخواهد داشت هم به همین دلیل بود.