آفتاب سوختگی باغ‌های مرکبات دزفول ارمغان گرمای بی سابقه

معاون اداره جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: به علت گرمای کم سابقه و آفتاب سوختگی باغ‌های مرکبات در این شهرستان ۳۰ تا ۴۰ درصد دچار خسارت شده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی کرمی معاون اداره جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: در شهرستان دزفول بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ مرکبات شامل انواع پرتقال، لمون، نارنج، گریپ فروت، نارنگی و لیمو شیرین وجود دارد که به علت گرمای کم سابقه و آفتاب سوختگی باغات این شهرستان ۳۰ تا ۴۰ درصد دچار خسارت شده اند.

او با بیان اینکه  علاوه بر گرمای شدید و کم سابقه، مشکل کم آبی در فصل جاری نیز بر دامنه این خسارات افزوده است، اظهار داشت: کشاورزان عزیز می‌توانند برای ترمیم و جبران خسارات وارده به شاخ و برگ درختان، تغذیه کافی، استفاده از کود‌های مغذی، پتاسه و آلی را مد نظر داشته باشند.

کرمی در ادامه افزود: همچنین از مراکز تحقیقات کشاورزی، صندوق بیمه محصولات و کمیته بحران استانداری خواست با ورود به موضوع خسارت باغ‌های مرکبات، ضمن برآورد دقیق خسارات وارده برای جبران آن و کمک به باغداران اقدام کنند.

تعدادی از باغداران شهرستان دزفول  از مسئولان مربوطه خواستند موضوع آفتاب سوختگی شدید و کم سابقه باغ‌های مرکبات را در ردیف حوادث غیر مترقبه قرار داده و در شرایط سخت اقتصادی به کمک این قشر زحمتکش بشتابند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.