پذیرش دانشجو در خوابگاه‌ها از ۲۰ شهریور آغاز می‌شود/صرف یک میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات تاسیساتی خوابگاه‌ها

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ثبت نام پذیرش دانشجو در خوابگاه‌های این دانشگاه از ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عنایت الله سمیع مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای حضوری شدن آموزش‌ها و احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها از مهرماه امسال گفت: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند از ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰ جهت ثبت نام و درخواست خوابگاه اقدام کنند.

 او افزود: بر این اساس هم اکنون عملیات بهسازی و رفع مشکلات تاسیساتی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با صرف یک میلیارد ریال اعتبار هزینه آغاز شده است.

سمیع اضافه کرد: همچنین پیش بینی شده قبل از ورود دانشجویان به خوابگاه ها، عملیات گندزدایی، ضدعفونی و محلول پاشی برای دور کردن حشرات و جانوران موزی در محوطه خوابگاه‌ها انجام پذیرد.

سمیع ادامه داد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاه‌ها به اسکان دانشجویان اختصاص می‌یابد و دانشجویان واکسینه شده علیه کووید۱۹ در اولویت پذیرش قرار دارند.

او خاطرنشان کرد: همچون گذشته ثبت نام دانشجویان برای استفاده از خوابگاه‌ها به صورت غیرحضوری و انلاین انجام خواهد شد.

سمیع یادآو شد: طی یک سال و نیم اخیر با توجه به شرایط بحرانی ورود ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها و همچنین، غیر حضوری شدن آموزش؛ تعداد دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی به حد اقل رسید و برخی از این خوابگاه‌ها نیز تعطیل شد.

او یادآور شد: هم اکنون ۷ ساختمان در قالب خوابگاه دانشجویی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.


بیشتر بخوانید


سمیع درخصوص شرایط اسکان دانشجویان متقاضی خوابگاه گفت: خوابگاه دانشجوئی به دانشجویان غیربومی دوره روزانه در حد امکانات و مقدورات تعلق می‌گیرد، و دانشجویان واجد شرایط امکان لازم است در ابتدای هر نیمسال تحصیلی با مراجعه به اداره امور خوابگاه‌ها و ارائه برگ انتخاب واحد همان نیمسال ممهور به مهر آموزش نسبت به دریافت مجوز سکونت خود اقدام می‌نمایند.

او ادامه داد: دانشجو موظف است در بدو ورود برای اسکان در خوابگاه تعهد محضری مربوط به صندوق رفاه دانشجویان را ارائه نماید و دانشجویانی که مجوز سکونت در خوابگاه را دریافت نموده اند تا ۱۰ روز فرصت دارند نسبت به قطعی نمودن سکونت خود اقدام نمایند در غیر اینصورت هزینه کامل نیمسال تحصیلی بهره مندی از خوابگاه برابر مقررات صندوق رفاه برای آن‌ها محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار