در میز اقتصادی مطرح شد؛

باید شورای عالی تعارض منابع تشکیل شود

جعفریان گفت: پیشنهاد می‌شود که شورای عالی تعارض منابع تشکیل شود و در آن در خصوص تعارض منافع تصمیم گیری شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفریان پژوهشگر اقتصادی در برنامه میز اقتصادی در خصوص تعارض منافع گفت: ما منابع محدودی در اقتصاد داریم که قصد داریم آن را در بالاترین سطح داشته باشیم، این منابع بزرگ‌ باعث تولید ارز می‌شوند.

او بیان کرد: به طور مثال در سال ۹۷ تصمیم گرفته شد که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای برخی منابع حذف و به برخی دیگر اختصاص داده شود که این منبع منجر به هدر رفت منابع شد. امسال ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی تخصیص داده شد که مردم آن را در سفره‌های خود حس نکردند، یارانه آن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که به سفره مردم وارد نشده و یعنی مرغ را بالایی ۲۵ هزار تومان خریدند و گندم و دارو و غیره را نیز به همین شیوه خرید کردند.

این پژوهشگر اقتصادی گفت: تمام منافع این سیاست را رها نمی‌کنند و کسانی که از این یارانه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی بهره می‌برند، از آن صرفه نظر نمی‌کنند.


بیشتر بخوانید


او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت آقای رئیسی باید در این خصوص چه اقدامی انجام دهد؟، گفت: پیشنهاد می‌کنیم در خصوص منابع اصلی تصمیم قاطع بگیرند و بگویند چرا این تصمیم گرفته شده است، دوم اینکه هر گونه تصمیم گیری شبانه و لحظه‌ای را در خصوص قیمت گذاری دستوری متوقف کنند.

جعفریان گفت: صادرکننده و واردکننده بداند که در ۳ تا ۴ ماه آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و به این ترتیب ریسک‌ها را کاهش دهند و اقتصاد را در شرایط نامطمئن قرار ندهند.

او در پایان تشریح کرد: همچنین پیشنهاد می‌شود شورای عالی تعارض منابع تشکیل شود و در آن در خصوص تعارض منافع تصمیم گیری شود تا بدانند که قرار است چه اتفاقی رخ دهد و در این شورا باید بتوانند از اختیارات خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تعارض منابع ، ارز 4200
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار