لاپورتا: میراث مسی فوق العاده است/ ما باید بازی بدون بهترین بازیکن جهان را یاد بگیریم

خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره جدایی لیونل مسی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا عصر امروز بعد از حاشیه‌های شب گذشته این باشگاه و بیانیه‌ عجیبی که مدیران این تیم درباره جدایی لیونل مسی اسطوره بارسلونا منتشر کردند، کنفرانس مطبوعاتی تشکیل داد و در این نشست در ارتباط با جدایی لیونل مسی توضیحاتی را عنوان کرد.

لاپورتا اظهار داشت: بر اساس اعداد و ارقام رسمی، وضع ما بسیار بدتر از آن چیزی است که انتظار داشتیم. این بدان معنا است که ضرر بسیار بیشتری در انتظار ما است. با قرارداد‌های فعلی، ما هیچ جایی برای جذب بازیکن جدید در تیم نداریم. توافق با لیونل مسی خطرات خاصی داشت و ما مایل بودیم این خطرات را بپذیریم، اما وقتی وضعیت باشگاه را از پس از این ممیزی دیدیم، پس از هیئت مدیره فاجعه بار قبلی هیچ حاشیه امنیت و هیچ جایی برای خطر کردن نداشتیم.

او ادامه داد: مسی لیاقت همه چیز را دارد، عشقش به بارسا و آرزوی ماندنش در بارسا و در این شهر مشخص است. من ناراحت هستم، اما همچنین متقاعد شده ام که بهترین تصمیم را برای بارسلونا گرفته ام.

او افزود: ما در مورد بهترین بازیکن جهان صحبت می‌کنیم که پیشنهادات دیگری نیز دارد، اما لحظه‌ای فرا رسیده است که شما باید احساسات را کنار بگذارید، اعداد را با خونسردی و دقت تجزیه و تحلیل کنید و در قوانین لالیگا جا بیفتید. این باشگاه هم قبل و هم بعد از لئو تاریخی دارد، درست مانند سایر بازیکنان در تاریخ باشگاه مسی نیز شادی، هیجان، موفقیت‌های فوق العاده و تصاویر زیادی را برای تاریخ به یادگار گذاشته است. ما تا ابد در این باشگاه از لئو مسی سپاسگزار خواهیم بود.

لاپورتا ادامه داد: اراده مسی برای تسهیل ماندن در باشگاه مشخص بود و ما از این بابت سپاسگزاریم. فکر می‌کردیم قرارداد پنج ساله با پرداخت تعویقی در در دستور کار قرار می‌گیرد. ما انعطاف پذیری بیشتری می‌خواستیم، در کشور‌های دیگر این موضوع پذیرفته می‌شد، اما در اینجا خیر.

لیونل مسی

لاپورتا ادامه داد: سرخیو آگوئرو، ممفیس دیپای یا امرسون کاهش حقوق را پذیرفته اند و ما از این بابت سپاسگزاریم. وضعیت آن‌ها با وضعیت مسی قابل مقایسه نیست. تکرار می‌کنم که نمی‌خواهم امید‌های کاذب ایجاد کنم. مذاکره با مسی به پایان رسیده است. لالیگا درباره محدودیت دستمزد خود انعطاف پذیر نیست، تنها در صورتی این کار را می‌کند که حقوق پخش این باشگاه را به مدت نیم قرن در رهن قرار دهیم.

او اضافه کرد: ما بیشتر از همیشه انگیزه داریم. بازیکنان، مربیان، مدیران و رییس باشگاه، مایل هستند که این چالش را بپذیریم تا بارسا بدون مسی همچنان به موفقیت دست پیدا کند و باعث خوشحالی هواداران شود. ناراحت کننده است که بازیکنی مانند لئو مسی، در این شرایط شیوع کرونا در جهان، نمی‌تواند خداحافظی و ادای احترامی را که شایسته آن است، داشته باشد.

مسی

لاپورتا در باره مقصد بعدی لیونل مسی عنوان کرد: باید از خود او بپرسید. او بهترین بازیکن جهان است و قطعا پیشنهادات زیادی، دریافت خواهد کرد.»

او افزود: میراث مسی فوق العاده است. بهترین دوران در تاریخ بارسلونا. اکنون دوران جدیدی آغاز می‌شود، دورانی پس از لئو مسی، همانطور که درباره سایر بازیکنان تاریخ بارسلونا  اتفاق افتاد.

مدیر باشگاه بارسلونا درباره واکنش رونالد کومان به این موضوع گفت:در دو روز گذشته با کومان صحبت کردم، او یک فرد حرفه‌ای است و می‌تواند به سرعت با شرایط جدید سازگار شود و به کار خود ادامه دهد. جایگزینی مسی آسان نخواهد بود، اما کومان بسیار با انگیزه است، ما به خوبی تاریخ کومان را با این باشگاه می‌دانیم و او می‌خواهد دوران موفقی را در دوران مربیگری اش بسازد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار