برگزاری جشنواره من افتخار می کنم در خراسان جنوبی/ انتقال ارزش های دفاع مقدس وظیفه ای مهم است

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره من افتخار می کنم در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رحیم‌آبادی مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: بیان خاطرات دفاع مقدس و استفاده از شیوه‌های هنری و ادبی برای انتقال آن‌ها به نسل جدید یکی از ضرورت‌های جامعه است.

او خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را ثروت ملی دانست و افزود: این خاطرات همچون سرمایه‌ای ارزشمند در اختیار ماست که باید از آن به بهترین نحو استفاده کنیم و انتقال درست به نسل جوان را یکی از وظایف خود بدانیم.

رحیم آبادی از برگزاری جشنواره ثبت خاطرات پیشکسوتان جهاد و مقاومت توسط فرزندان و نوادگان پیشکسوتان با عنوان من افتخار می‌کنم خبر داد و بیان کرد: علاوه بر شرکت در جشنواره آثار ارسال شده به عنوان سند افتخاری برای آیندگان ثبت و ضبط خواهد شد که برای استفاده در چاپ کتاب، برنامه‌های هنری، نمایشنامه‌های خیابانی، صحنه‌ای و سایر برنامه‌های فرهنگی هنری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار کرد: ثبت خاطرات پیشکسوتان دوران دفاع مقدس موضوع بسیار با ارزشی است و با توجه به اینکه برخی از یادگاران دوران دفاع مقدس سنی از آن‌ها گذشته و پیشکسوت هستند، قبل از اینکه این بزرگواران را از دست بدهیم از طرف حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌ریزی شد که خاطرات این بزگواران توسط فرزندان و نوادگان آن ها ضبط شود.

او آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با دستاورد‌های دفاع مقدس را از اهداف این جشنواره ذکر و عنوان کرد: این جشنواره با موضوع خاطرات پیشکسوتان اعم از جانبازان، ایثارگران، آزادگان، رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدا پیرامون کلیه وقایع هشت سال جنگ تحمیلی برگزار می‌شود.

رحیم آبادی گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند تا پایان آبان‌ماه آثار خود را در یکی از سامانه‌های شاد، ایتا یا سروش به شماره ۰۹۱۹۵۶۰۵۸۷۸ ارسال کرده و یا آثار خود را به سایت Pdefa.ir  ارسال کنند.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ارسال فیلم کوتاه ۳ تا ۵ دقیقه‌ای، فایل صوتی ۳ تا ۵ دقیقه‌ای، محدود بودن حجم فایل بارگزاری شده تا ۵۰ مگابایت را از شرایط عمومی شرکت در جشنواره اعلام کرد و ادامه داد: اختتامیه جشنواره آذرماه یا بهمن‌ماه برگزار و به ۱۵ اثر برتر جوایز نفیس و به یکصد نفر بعدی بسته فرهنگی مذهبی متناسب با دفاع مقدس اهداء می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.