کرونا در پاوه می تازد/تزریق ۱۹ هزار دُز واکسن در هرسین

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه از اختصاص بیش از ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان شهر پاوه به بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی، سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه گفت: بیش از ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان شهر پاوه در اختیار بیماران کرونایی است.

او گفت: مردم شهرستان پاوه باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شیب عبور از پیک پنجم شیوع ویروس کرونا را ملایم طی کرده و هزینه‌های مادی و انسانی آن را کاهش دهند.

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه اختصاص بیشتر بخش‌های بیمارستان این شهرستان را به کرونا به معنای ایجاد محدودیت برای خدمات به سایر بیماران دانست و افزود: ۲ هفته سخت پیش روی پاوه است که فقط با همکاری مردم امکان عبور کم هزینه از آن میسر می‌شود.

بالایی با اشاره به مؤثر بودن تزریق واکسن کرونا در کنترل این بیماری و وجود واکسن کافی در شهرستان پاوه افزود: در صورت مراجعه نکردن افراد فراخوان شده برای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در فرصت ابلاغی، بلافاصله افراد جدید جایگزین می‌شوند.

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه از گروه‌های فراخوان شده برای واکسیناسیون به ویژه فرهنگیان و عوامل اجرایی انتخابات خواست که با مراجعه به مراکز اعلامی نسبت تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

او با بیان اینکه نظارت‌ها بر بازار، رستوران‌ها، آرامستان‌ها، تالار‌ها و سالن‌های ورزشی شهرستان پاوه تشدید می‌شود، افزود: نیرو‌های انتظامی این شهرستان عزم و اراده جدی در اجرای محدودیت‌های ابلاغی در وضعیت قرمز داشته و از ورود مسافرین به پاوه جلوگیری می‌شود.

۱۹ هزار دُز واکسن در هرسین تزریق شد

رئیس شبکه بهداشت و در مان هرسین گفت: تاکنون نزدیک به ۱۹ هزار دُز واکسن در این شهرستان تزریق شده است.

سعید حمزه‌ای افزود: به دنبال اوج گرفتن موج پنجم کرونا که با سویه دلتا، شهرستان هرسین هم در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارد.

او ادامه داد: به دنبال این وضعیت جلسات مختلفی برگزار شده، همدلی و همکاری خوبی بین ادارات مختلف وجود دارد و با استفاده از اطلاع‌رسانی همگانی در فضای مجازی و بلندگو در سطح شهر هشدار‌های لازم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شده است.

رئیس شبکه بهداشت و در مان هرسین در خصوص آخرین روند واکسیناسیون در این شهرستان، گفت: واکسن به میزان کافی الان در سطح کشور وجود دارد و به تناسب آن در شهرستان‌ها هم توزیع می‌شود.

او با اشاره به استقبال خوب مردم از واکسیناسیون، ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۱۹ هزار دُز واکسن در شهرستان تزریق شده که بیش از ۱۵ هزار دُز از آن مربوط به نوبت اول و بیش از ۳ هزار دُز نیز مربوط به نوبت دوم بوده است.

حمزه‌ای در خصوص وضعیت دارو در این شهرستان، گفت: فعلا مشکل خاصی در زمینه تهیه دارو و تخت بیمارستانی نداریم.

خسارت خشکسالی به بیش از ۴۰ درصد مزارع گندم در شهرستان سنقر و کلیایی

در سال زراعی جاری بیش از ۴۰ درصد مزارع گندم در شهرستان سنقر و کلیایی بر اثر خشکسالی خسارت دیده است.

مدیر جهاد کشاورزی سنقر و کلیایی گفت: تاکنون ۷۵ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شده که از این میزان ۵۰ هزار تن محصول به سیلو‌های گندم تحویل داده شده است.

خسروی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری۶۴ هزار هکتار گندم دیم و ۸ هزار هکتار گندم آبی در این شهرستان کشت شده، افزود: امسال با مشارکت بنیاد برکت ۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی بیمه شده است.

او افزود: پارسال ۱۲۰ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شد.

او گفت: کار برداشت گندم در شهرستان سنقر و کلیایی تا ۲۰ مرداد ادامه دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.