واقعیت کلیپ در حال انتشار از امام جمعه اصفهان چه بود؟ + فیلم

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به غلط بودن مقایسه عزاداری با دفاع از حرم، گفت: در برگزاری عزاداری محرم امسال فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید مبنا باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله طباطبایی نژاد، در آستانه محرم سال گذشته کلیپی از یک روحانی در فضای مجازی منتشر شد، که حضور در هیأت‌های عزاداری در ماه محرم را مانند دفاع از حرم واجب دانسته حتی اگر منجر به ابتلا به بیماری کرونا و افزایش شیوع این بیماری در کشور شود و کسانی که به خاطر حضور در هیأت به کرونا مبتلا شده و فوت کنند را مانند شهدای مدافع حرم خطاب کرده است، این موضوع با واکنش بسیاری از علما و روحانیون حوزه علمیه مواجه شد و آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده  ولی فقیه در استان اصفهان هم در این خصوص موضع گیری کردند.

موضوع قابل ذکر این است که کلیپ اصلی منتشر شده در سایت نماینده  ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ۱۸ دقیقه و ۴۴ ثانیه است که شامل مطالب و پاسخ وی در دفاع از عزاداری صحیح و منطقی و در پاسخ به شبهه مطرح شده است، ولی کلیپ تقطیع شده در حال انتشار کمتر از ۳ دقیقه است که قطعا بسیاری از مطالب و پاسخ‌ها اعم از مقدمه و موارد ذیل حذف شده است.

  در محرم امسال فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید مبنا باشد

• عزاداری باید طبق دستور العمل متخصصان بهداشت عمل شود
• دفاع واجب است و دفاع از حرم برای دفاع از کشورمان بوده است
• افتخار می‌کنم که روضه خوان امام حسین هستم
• با روضه خوانی مخالف نیستم
• بزرگداشت عزای امام حسین از شعائر است
• در همه فعالیت‌های دینی باید دستورات شرع رعایت شود
• ما طبق عقل و دین عمل می‌کنیم و اضافه کردن و کم کردن آن غلط است. 

آیت الله طباطبایی نژاد مدیر حوزه علمیه اصفهان بر نبود دلیل قرآنی و روایی برای به خطر انداختن جان به منظور برپایی مراسم عزاداری تأکید کرد و گفت: عزاداری امام حسین(ع) بسیار مهم است و باید بزرگداشت عزای امام حسین(ع) را بسیار مهم بدانیم اما اگر جان کسی در خطر باشد با چه روایت و مجوز شرعی و با کدام آیه قرآن می خواهیم دستور بدهیم اگر به خاطر کرونا در عزاداری جان بدهیم شهید می‌شویم؟ این از یک روحانی بسیار بعید است که بدون هیچ مبنایی چنین حرف‌هایی را مطرح کند.

او افزود: عزاداران حسینی در محرم امسال بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید در راستای برگزاری مراسم های عزاداری با رعایت دستورات بهداشتی و ضوابط ستاد ملی کرونا عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم از خود حرفهایی را بسازیم و به آن عمل کنیم، همانطور که بزرگان فرموده‌اند باید در عزاداری امسال طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا عمل کنیم و به دستورات متخصصان عمل کنیم همانطور که در مسائل دینی باید افراد از مراجع معظم تقلید تبعیت کنند در مسائلی که ما وارد نیستیم هم باید از متخصصان علوم مختلف از جمله پزشکی تبعیت کنیم و این یک دستور عقلایی است که در امور مختلف به متخصصان عمل کنیم.

 


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.