شیخی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شاخص‌های وزیر بهداشت جدید در کمیسیون بهداشت مجلس بررسی شد/ مدیریت علمی و منطقی کرونا اولویت مجلس

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از تعیین و بررسی اولویت‌های این کمیسیون نسبت به شاخص‌های وزیر جدید بهداشت خبر داد.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع نشست امروز کمیسیون خود درباره تعیین و بررسی شاخص‌های عمومی و اختصاصی وزیر بهداشت دولت سیزدهم گفت: اولویت و انتظار نخست کمیسیون بهداشت پارلمان از ویر بهداشت جدید، مدیریت منطقی، موثر، علمی و عملیاتی کرونا و استفاده از تمام ظرفیت‌های برون و درون دولت است.

وی ادامه داد: ارتقاء نظام ارجاع به برنامه پزشک خانواده در قدرت به شبکه خدمات جامع و همگانی سلامت مبتنی بر سطح بندی، استفاده از راهنما‌های بالینی، توسعه ساختار پرونده الکترونیک سلامت و جلب مشارکت بخش غیردولتی از اولویت‌های دیگر کمیسیون بهداشت است.

این نماینده ادامه داد: موضوع غربالگری در بیماری‌های غیر واگیر مانند فشار خون، سرطان ها، دیابت و... مبتنی بر شاخص‌های علمی غربالگری عمومی سلامت با استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف بخشی دیگر از انتظار‌ها و اولویت بندی‌های نمایندگان از وزیر بهداشت دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه حفظ و ارتقاء حفاظت مالی مردم با کاهش پرداخت از جیب به آن‌ها برای هزینه‌های سلامت، از دیگر موارد مورد توجه این کمیسیون است، اضافه کرد: نمایندگان کمیسیون بهداشت موضوع افزایش جمعیت، ارتقاء جایگاه طب ایرانی و توجه به حمایت از اقشار محروم و بیماران خاص به منظور کاهش هزینه‌های کمرشکن را از وزیر بهداشت دولت جدید مطالبه می‌کنند.

شیخی گفت: ایجاد جاذبه برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و یکپارچه سازی و همگانی کردن بیمه پایه سلامت برای همه مردم بخشی دیگر از اولویت بندی‌های نمایندگان در کمیسیون بهداشت است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با یادآوری اینکه اولویت‌ها و انتظار‌های این کمیسیون از وزیر جدید بهداشت متعدد است، تأکید کرد: اصل موضوع و انتظار کمیسیون با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا در کشور، وجود برنامه و نقشه مشخص و مدیریت علمی و منطقی برای کنترل این بیماری است که باید به دقت بررسی شود و وزیر نیز باید آن را عملیاتی کند.

شیخی مبارکه در پایان تصریح کرد که امیدواریم فرد معرفی شده برای وزارت بهداشت برنامه دقیقی داشته باشد و ضمانت اجرایی درست نیز برای تمام نمایندگان اهمیت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار