معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: سهم استان در میزان فروش طرح تابستانه کتاب کشور تنها ۲ درصد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد گلچین معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در این دوره از طرح تابستانه کتاب، ۱۶ کتابفروشی در شهرستان گرگان، گنبدکاووس و کردکوی مشارکت داشتند و شاهد فروش ۷ هزار و ۵۳۹ جلد کتاب به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در استان بودیم که با توجه به وضعیت خاص کرونایی استان این رقم منطقی به نظر می‌رسد.

او افزود: سهم استان گلستان از کل فروش کتاب در کشور در این دوره تنها ۲ درصد بود؛ اما با توجه به محدویت‌ها و وضع موجود این رقم هم قابل توجه و نیز قابل اعتنا و احترام است که نشان از توجه خاصه مردم گلستان به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی با وجود به شرایط سخت کرونایی و اقتصادی دارد.

این در حالی است که به نقل از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، هجدهمین دوره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) با عنوان "تابستانه کتاب ۱۴۰۰" با فروش ۲۷۵ میلیارد ریالی کتاب و ثبت بالاترین رکورد حضور کتاب‌فروشی‌ها در این طرح به پایان رسید.

از بین ۳۱ استان مشارکت‌کننده در طرح، استان تهران با ۱۶۲ کتابفروشی در صدر قرار داشت و پس از آن خراسان رضوی با ۱۲۳ کتابفروشی، اصفهان با ۹۳ کتابفروشی، قم با ۸۳ کتابفروشی، آذربایجان‌شرقی با ۶۱ کتابفروشی، کردستان با ۵۵ کتابفروشی و فارس با ۵۴ کتابفروشی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

در طرح "تابستانه کتاب ۱۴۰۰" که به مدت یک هفته از ۹ تا ۱۵ مردادماه اجرا شد، ۴۷۴ هزار و ۹۱۶ نسخه کتاب به ارزش ۲۷۵ میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۵۲۴ ریال از سوی ۱۳۹ هزار و ۱۰۸ نفر در کل کشور خریداری شده است.

از مجموع کل فروش، کتابفروشی‌های استان تهران توانستند ۴۴میلیارد و ۲۱۸میلیون و ۱۷۸ هزار و ۴۶۶ ریال و کتابفروشی‌های سایر استان‌ها ۲۳۱میلیارد و ۲۴۸ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۵۸ ریال کتاب بفروشند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.