نگرانی فریبکارانه پنتاگون از وضعیت حاکم در افغانستان/ واشنگتن تنها بر روی خروج از افغانستان تمرکز دارد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به وضعیت نگران کننده حاکم در خاک افغانستان مدعی شد که واشنگتن تنها بر روی خروج از این کشور تمرکز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان کربی  سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی در کنفرانس خبری پنتاگون نسبت به اوضاع حاکم در افغانستان هشدار داد و گفت: وضعیت در افغانستان در مسیر صحیحی نیست و آمریکا همچنان به حمایت از نیرو‌های دولتی افغانستان ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: این حمایت ادامه دارد، اما تمرکز ما در حقیقت تکمیل و پایان یافتن خروج از افغانستان تا پایان ماه جاری است.

کربی درادامه با اشاره به تداوم حملات هوایی آمریکا به طالبان پس از ۳۱ آگوست یعنی در تاریخ پایان خروج آمریکا از افغانستان، گفت: من درباره آنچه که قرار است پس از این تاریخ رخ دهد، گمانه زنی نخواهم کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: این امر و حمایت ما از نیرو‌های امنیتی افغانستان با حملات هوایی امکان پذیر است، زیرا ارتش افغانستان بر طالبان برتری دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا عمیقا نگران اوضاع امنیتی در افغانستان است، افزود: ارتش افغانستان باید از برتری خود در مقابل طالبان استفاده و رهبری خود را اعمال کنند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود: درصورتی که نیرو‌های امنیتی افغانستان در برابر طالبان جنگی انجام ندهند، آمریکا قادر نیست کمک چندانی در این راستا کند.

آمریکا و ناتو پس از چند سال حضور در خاک افغانستان در حالی به دنبال خروج از خاک این کشور هستند که شبه نظامیان طالبان در ماه‌های گذشته بخش‌های زیادی از شهر‌ها و روستا‌های این کشور را دوباره به کنترل خود درآوره اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، کربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار