نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

معاونت ورزش و جوانان قدرت پاسخگویی به همه نیاز‌های جوانان را ندارد

الهیان گفت: رسیدگی به امور جوانان و تسهیل ازدواج آنان نیازمند همکاری بین بخشی و تجمیع منابع است، در حال حاضر نزدیک به ۱۴ میلیون جوان در شرف ازدواج در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یکی از برنامه‌های رادیویی درباره اهمیت ازدواج در سیاستگذاری‌های کلان گفت: رسیدگی به امور جوانان و تسهیل ازدواج آنان نیازمند همکاری بین بخشی و تجمیع منابع است.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۴ میلیون جوان در شرف ازدواج در کشور وجود دارد. بعد از تصویب طرح جوانی جمعیت نمایندگان مجلس باید تمام تلاش و فشار خود را معطوف به اجرا شدن این طرح جهت فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختاری مانند معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان پاسخگوی امور مربوط به جوانان نیست و معاونت با بودجه کم نمی‌تواند اقدام چندانی برای جوانان انجام دهد.

الهیان در ادامه در پاسخ به چرایی اجرایی نشدن طرح قانون تسهیل ازدواج مصوب سال ۸۴ گفت: طراحان این طرح با جود این که اهداف بلندی را مدنظر قرار داده بودند، ولی طرح یه صورتی نوشته نشده است که قابل اجرا شدن باشد و در طول سال‌های قبل دولت‌ها همتی برای اجرای آن نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: قوانین در مجلس باید به صورت مشارکتی به تصویب برسد به طوری که نماینده مجلس، دولت و سازمان‌های مردمی در تصویب آن نظرات کارشناسی ارائه داده باشند تا قانونی که مصوب می‌شود به صورت واقعی باشد.

بهزاد وحیدنیا معاون مشاوره امور روانشناختی توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی نیز در مورد اهمیت ازدواج در سیاستگذاری‌های کلان گفت: مقوله ازدواج و خانواده مقوله گسترده و چند وجهی است و باید سیاست‌های تشویقی برای این مسئله مهم مورد توجه قرار گیرد و با ایجاد فرصت‌هایی از جوانانی که قصد ازدواج دارند حمایت صورت گیرد.

وی در ادامه بثیان کرد: ۴ عامل در تحول خانواده تاثیر گذار است. تغییر ارزش‌ها و هنجار‌هایی که در جامعه اتفاق می‌افتد مانند حرکت از سنت به مدرنیته، تغییرات ساختار شکل خانواده (شهرنشینی و مهاجرت)، فرد گرایی و فرد محوری، گسترش بحران عاطفی که موجب کم شدن روابط متقابل افراد است را از عوامل تحول در خانواده برشمرد.

وحید نیا در پایان افزود: وقتی در جامعه احساس امنیت اجتماعی، اقتصادی وجود نداشته باشد این نبود احساس امنیت بر پدیده ازدواج و فرزند آوری در جامعه اثر خواهد گذاشت بنابراین باید به سمت سیاست‌های پیشگیرانه حرکت کرد تا افراد کمتر آسیب دیده‌ای در جامعه داشته باشیم.


بیشتر بخوانید



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.