تکمیل طرح‌های ضربتی آب و فاضلاب خوزستان تا پایان شهریور ماه

استاندار خوزستان گفت: طرح‌های ضربتی در جلوگیری از سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها در استان باید تا پایان شهریورماه اجرایی شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان گفت: کار مدیریت روان‌آب‌ها و فاضلاب در ۳ قسمت تقسیم کار شده است، بخشی از کار‌ها به شکلی است که باید شهرداری و آبفا به تنهایی انجام دهند و بخش دیگر نیز کار‌هایی است که باید به صورت مشترک انجام شود.

او با بیان اینکه خط اصلی دفع فاضلاب اهواز که از دانشگاه شهید چمران اهواز عبور می‌کند قرار است از حد فاصل میان دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه چمران به سرعت اجرایی شود، افزود:  منابع مالی این خط، از منابع استانی تامین شده است.

سلیمانی دشتکی  با اشاره به این نکته که پیش از این ۵۰ میلیارد تومان از منابع استانی به این طرح اختصاص یافت و اکنون نیز ۱۰ میلیارد تومان دیگر به این خط تخصیص داده شده است، افزود:  در ادامه نیز ۱۰ میلیارد دیگر تزریق خواهد شد و  حدود ۷۰ میلیارد تومان نیز باید شهرداری به این پروژه تخصیص دهد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در مدت یک ماه آینده با حضور شخص استاندار و دادستان اهواز و بازرس کل استان این طرح‌ها پیگیری خواهند شد و تا پایان شهریورماه پروژه‌های ضربتی و پروژه‌های مهمی که از سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها جلوگیری می‌کند، به انجام می‌رسد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این طرح‌ها نظارت مستمر انجام خواهد شد تا در شهریورماه شاهد تکمیل آن‌ها باشیم، بیان داشت: برای بندر امام ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که بر اساس پیشرفت کار این اعتبار تخصیص داده خواهد شد که تا پایان شهریورماه مشکل حل شود.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص مطالبات آبداران گفت: ۱۰ میلیارد تومان از منابع استان برای پرداخت مطالبات آبداران اختصاص داده شده است. ۵۰ میلیارد تومان نیز از منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین شد و در اختیار شرکت آبفای کشور قرار داده شد و بنا شد آبفای کشور نیز عددی به آن اضافه کند و حداکثر تا هفته آینده پرداخت‌های خوبی به آبداران داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.