شش کشور اروپایی خواستار مذاکره با ایران و پاکستان درباره مهاجرین افغانستان شدند

شش کشور از اتحادیه اروپا درخواست کردند که به روند اخراج پناهجویان افغانی که شرایط پذیرش را ندارند ادامه دهد. از سویی دیگر درخواست کردند برای پناه دادن آوارگان با کشور‌های همسایه افغانستان گفتگو شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سامی مهدی، وزیر مهاجرت و امور پناهندگان بلژیک اعلام کرده که ۶ کشور اروپایی از اتحادیه اروپا خواسته اند که حتی در شرایط تشدید حملات طالبان روند اخراج مهاجران افغان را که شرایط لازم برای پذیرش را کسب نکرده‌اند، متوقف نکند. این کشور‌ها می‌گویند متوقف کردن روند اخراج مهاجران افغان سیگنال اشتباه به دیگر مهاجران افغانستانی برای مهاجرت به کشور‌های اروپایی ارسال کرده و این کشور‌ها را با بحرانی جدید و جدی‌تر مواجه خواهد کرد. این ۶ کشور بلژیک، دانمارک، اتریش، هلند، آلمان و یونان هستند.

درخواست این ۶ کشور اروپایی برای اخراج مهاجران افغان درحالی است که طالبان بخش‌های وسیعی از افغانستان را اخراج کرده و جنایات زیادی علیه غیرنظامیان به خصوص زنان مرتکب شده است. کمیسیون اروپا گفته در اسرع وقت به این نامه پاسخ خواهد داد. از سوی دیگر وزرای امور اجتماعی کشور‌های اروپایی در مورد مهاجرت‌های غیرقانونی به این اتحادیه روز ۱۸ آگست تشکیل جلسه مجازی خواهند داد.

این ۶ کشور اروپایی از کمیسیون اروپا خواسته‌اند به جای دادن سیگنال به مهاجران افغان برای ورود به کشور‌های اروپایی شرایطی را برای بهبود شرایط مهاجران در کشور‌های همسایه افغانستان (ایران و پاکستان) ایجاد کرده و با آن‌ها برای اسکان مهاجران افغانستانی گفتگو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار