تاکید اردوغان بر تداوم ساخت دیوار در مرز میان ترکیه با ایران و عراق/ اوضاع افغانستان باید هرچه سریعتر تحت کنترل درآید

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه اوضاع افغانستان باید هرچه سریعتر تحت کنترل درآید، گفت: ساخت دیوار در مرز میان ترکیه با ایران و عراق ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت و تحولات اخیر در افغانستان، افزایش درگیری‌ها و بی ثباتی در این کشور و همچنین پیشروی طالبان، از احتمال دیدار خود با رهبر گروه طالبان برای گفتگو درباره پایان جنگ در افغانستان خبر داد.

وی در این راستا افزود: در حال حاضر در حال مذاکره با طالبان هستیم تا شاید بتوانیم بمنظور گفتگو برای پایان دادن به جنگ در افغانستان با رهبر گروه طالبان ملاقات کنم.

اردوغان در ادامه با اشاره به دیدار با طرف قطری و گفتگو درباره توقف پیشروی طالبان و راه‌های دستیابی به آشتی، گفت: اوضاع افغانستان به مرحله خطرناکی رسیده است و باید هرچه سریعتر تحت کنترل درآید.

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به وضعیت مهاجران غیرقانونی در این کشور گفت: در مرز‌های ما موج نامنظم پناهندگی وجود ندارد و برخی افراد در رسانه‌های اجتماعی مبالغه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما به ساخت دیوار در مرز با ایران و عراق ادامه خواهیم داد، افزود: این امر می‌تواند از مهاجرت غیرقانونی به ترکیه جلوگیری کند.

اردوغان افزود: از سوی دیگر نیز نهاد‌های ذیربط ما بخش اعظمی از مهاجران غیرقانونی افغانستانی را به کشور خود برمی‌گردانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردوغان ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار