بهره مندی ۳ هزار و ۱۸۳ بیمار صعب العلاج و خاص خراسان جنوبی از خدمات درمانی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی از ارائه خدمات حمایتی و درمانی به ۳ هزار و ۷۷ بیمار صعب العلاج و ۱۰۶ بیمار خاص در سطح استان خبر داد.

حسینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: پیگیری و انجام فعالیت‌های تسهیل گری برای رفع مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج در اولویت کمیته امداد قرار دارد.

او با اشاره به حمایت از بیماران خاص استان در زمینه‌های درمانی، تأمین دارو‌های مورد نیاز و پرداخت مساعدت‌های مالی به صورت مستمر افزود: کمیته امداد به ۳ هزار و ۷۷ بیمار صعب العلاج و ۱۰۶ بیمار خاص استان خدمات درمانی و حمایتی ارائه کرده است.

حسینی با اشاره به فرآیند شناسایی بیماران صعب العلاج از طریق نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و مددکاران دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: این بیماران دغدغه‌ها و مشکلات فراوانی برای درمان دارند و اکثرا نیز با مشکلات معیشتی روبرو هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به خدمات ارائه شده به این خانواده‌ها تصریح کرد: با هدف حمایت از مددجویان و برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده، هزینه‌های درمانی بیماران سرطانی و شیمی درمانی تا ۱۰۰ درصد در بخش بستری و در بحث هزینه‌های دارو تا ۹۵ درصد تأمین می‌شود.

او ادامه داد: برای تسهیل در ارائه‌ی بهتر خدمات درمانی به بیماران خاص و صعب العلاج، اطلاعات کلیه بیماران در سامانه‌ای به نام سبا ثبت و برای شناسایی به افراد کارت ویژه داده شده که از مراکز درمانی منتخب به صورت رایگان خدمات درمانی دریافت کنند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.