تراشه جدید M2 اپل در راه است

شرکت اپل قرار است سال آینده تراشه جدید M۲ چهار نانومتری را به بازار عرضه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا؛ شرکت اپل چندی پیش برای محصولات خود تراشه M1 پنج نانومتری را طراحی کرده بود. این تراشه توسط TSMC ساخته شده است.  تراشه M1 دارای 16 میلیارد ترانزیستور بوده  و از معماری ARM استفاده می‌کند. براساس گزارش‌ها شرکت اپل در حال کار بر روی تراشه جدید خود M۲  چهار نانومتری است. به گفته مینگ چینگ کو تحلیلگر معتبر مک بوک ایر تراشه جدید اپل در اوایل سال آینده رونمایی می‌شود.

خصوصیات تراشه جدید ام2 اپل چیست؟

براساس گزارش‌ها تراشه قدرتمندتر و کم مصرف‌تر از مدل قبلی خود خواهد بود. M۱X و M۲ هر دو می‌توانند به ۱۰ هسته CPU مجهز شوند. M۱ دارای ۴ هسته با عملکرد بالا و ۴ هسته با مصرف انرژی بالا در مجموع ۸ هسته است. در مورد هسته‌های پردازنده گرافیکی، گمانه زنی شده است که پردازنده گرافیکی M۱X مجهز به ۳۲ هسته خواهد بود. انتظار نمی‌رود که M۲ به اندازه M۱X هسته GPU داشته باشد.ما می‌توانیم M۲ را سال آینده منتشر کنیم. این که آیا اپل از آن برای مدل احتمالی ۲۰۲۲ آیپد پرو استفاده می‌کند یا خیر، در حال حاضر مشخص نیست.

تراشه جدیداپل

تراشه M۱ به تبلت‌های iPad Pro ۲۰۲۱ قدرت می‌بخشد و حداقل یک دلیل قوی برای کاربران دارد که چرا iPad Pro می‌تواند رایانه بعدی آن‌ها باشد.در ماه آوریل، این گمانه زنی وجود داشت که M۲ قبلاً شروع به تولید انبوه کرده و عرضه این تراشه در ماه جولای آغاز می‌شود. در همان شایعه از اپل خواسته شد تا از M۱ برای تغذیه مدل‌های آینده آیپد استفاده کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار