حبیبا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نحوه حضور دانشجویان در کلاس‌های درس بعد از اتمام واکسیناسیون

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان بعد از واکسیناسیون جمعی توضیح داد.

سعیدحبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واکسیناسیون دانشجویان اظهار کرد: طبق برنامه ریزی وزارت بهداشت هم اکنون در حال واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی مستقر در خوابگاه‌ها یعنی کارشناسی ارشد و دکتری هستیم.

او افزود: واکسیناسیون این دانشجویان با جمعیت ۳ هزار نفری انجام می‌شود که در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و مزارع مستقر هستند، همچنین دانشجویانی هم که بایستی فعالیت‌های مختص به پایان نامه انجام دهند مشمول تزریق واکسن می‌شوند.

حبیبا تصریح کرد: زمان دقیق واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین می‌شود و دانشگاه‌ها بدون هماهنگی با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت هیچ تصمیمی نمی‌گیرند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی را کرده ایم، اما آن‌ها اولویت تزریق واکسن را به دانشجویان تحصیلات تکمیلی داده اند.

حبیبا گفت: تزریق واکسن به دانشجویان کارشناسی هنوز آغاز نشده، اما قصد داریم از پایان شهریور این کار را انجام دهیم.

او با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا همه افراد باید دو دوز واکسن کرونا تزریق کنند، تاکید کرد: در حال حاضر طیق پروتکل‌های جهانی برای ایمنی جمعی تمامی افراد یعنی دانشجویان و ... بایستی حتما دو دوز واکسن کرونا بزنند، البته شایعاتی هم در خصوص تزریق واکسن دوز سوم به گوش می‌رسد، اما خبر آن به صورت رسمی اعلام نشده است و فعلا به دو دوز اکتفا می‌کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران اضافه کرد: اگر تمامی دانشجویان دو دوز واکسن را دریافت کنند تمامی کلاس‌ها به شیوه حضوری برگزار خواهند شد.

او درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها بعد از واکسیناسیون و ایمنی جمعی گفت: این موضوع جزو بحث‌هایی است که به صورت جدی دنبال آن هستیم. یعنی بررسی می‌کنیم تا ببینیم پروتکل‌های برگزاری کلاس‌های حضوری بعد از واکسیناسیون جمعی به چه صورت خواهد بود و آیا ظرفیت‌ها به همان شیوه ادامه می‌یابد یا آن‌ها را تغییر خواهیم داد.

حبیبا بیان کرد: موضوع فوق در مرکز بهداشت دانشگاه تهران و مرکز بهداشت وزارت علوم و وزارت بهداشت در حال تحقیق است و بعد از ثبت قوانین رعایت پروتکل‌ها برای برگزاری کلاس‌های درس اعلام می‌شود تا دریابیم به چه میزانی باید ظرفیت‌ها را افزایش یا کاهش دهیم.


بیشتر بخوانید

دانشجویان دانشگاه تهران چه واکسنی دریافت می کنند؟

شورای ناظر بر نشریات دانشگاه تهران همچنان بلاتکلیف است

چرا واژه «دانشکدگان» جایگزین پردیس در دانشگاه تهران شد؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.