زخم کمبود نهاده‌های خام دامی بر تن دامداران

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: دامداران مهابادی ماهانه با بیش از ۲ هزار تن کمبود نهاده های خام دامی دست و پنجه نرم می کنند.

جعفر ایمانیان مدیر جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: این شهرستان هم اکنون به طور متوسط با کمبود ۲ هزار و ۴۵۰ تن نهاده خام دامی مواجه است که باید با افزایش میزان سهمیه تخصیصی جبران شود.

ایمانیان افزود: بر اساس بررسی های انجام شده واحدهای دامداری و مرغداری این شهرستان در هر سه ماه به ۱۲ هزار و ۵۱ تن نهاده های خام دامی نیاز دارد در حالیکه میزان سهمیه تخصیصی به این شهرستان چهار هزار و ۷۰۴ تن است.

او نیاز روزانه این شهرستان به نهاده های خام دامی را نیز ۱۳۴ تن اعلام و اضافه کرد: این میزان شامل ۶۱ تن جو ، ۲.۷ تن سویا، ۶۱ تن ذرت و ۶۰۰ کیلوگرم سبوس است که در صورت فرارسیدن فصل سرما این میزان نیاز افزایش خواهد یافت.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد با تاکید بر تخصیص سهمیه مازاد نهاده های خام دامی به این شهرستان اذعان کرد: با توجه به اینکه با سرد شدن هوا قیمت این نهاده ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد لذا برای حمایت از مرغداران و دامداران نیاز پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به تولید کنندگان است که باید از هم اکنون برای آن پیش بینی های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.