تمام بیمارستان‌های کرمانشاه در اختیار بیماران کرونایی و اورژانسی قرار گرفت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با توجه به سیر پرشتاب کرونای دلتا در استان،بستری‌های کرونا از مرز هزار نفر گذشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده تا ۱۸۰۰ تخت می‌توانیم پذیرش بیمار داشته باشیم، اما در صورت افزایش تعداد بیماران، با توجه به محدودیت‌های موجود در تجهیزات، اکسیژن و... احتمال بروز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

او با بیان اینکه تمام جراحی‌ها و بستری‌های الکتیو مراکز درمانی عمومی استان لغو شده، گفت: در حال حاضر تمام بیمارستان‌های استان به بیماران کرونایی و اورژانسی اختصاص پیدا کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: عمده ظرفیت بخش‌های ویژه هم به این بیماران اختصاص پیدا کرده، اما اگر تعداد بستری‌های افزایش یابد در بحث تخت‌های ICU هم چالش جدی خواهیم داشت.

روشنی در ادامه با اشاره به آماده باش کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گفت: در حال حاضر به تمام بیمارستان‌ها اعلام کرده ایم که ۱۰ تا ۲۰ درصد به تعداد تخت هایشان اضافه کنند.

او بیان داشت: در حال حاضر در بیمارستان‌های امام رضا (ع)، نسیم، فارابی، شهدا، ۵۲۰ ارتش و بیمارستان‌های شهرستان‌ها تزریق "رمدسیویر" بصورت سرپایی انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تا کنون نیازی به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی وجود نداشته، اما هم اکنون ارتش بیمارستان صحرایی راه اندازی کرده که صرفا جهت بستری موقت و درمان با داروی رمدسیویر می‌باشد.

روشنی گفت: مردم بدانند خطر موج جدید کرونا جدی است و حتی افرادی که واکسن زده اند در معرض خطر هستند و هیچ کس مصون نیست.
او از مردم خواست استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند و بدانند که ویروس دلتا دارای سرعت و قدرت سرایت بسیار بالایی بوده و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به راحتی منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.