فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران مطرح کرد؛

تزریق ۳۵۰ هزار واکسن برکت در استان تهران/افزایش تعدادی موارد ابتلا و بستری در پایتخت

زالی گفت:تاکنون ۳۵۰ هزار دوز واکسن برکت در تهران تزریق شده است و مردم استقبال خوبی از این واکسن کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران اظهار کرد:بحث واکسیناسیون که در طرح شهید سلیمانی مطرح شد بحت‌های نظارتی و کنترل را ضعیف کرد و لازم است که علاوه بر تمرکز بر واکسیناسیون بر موارد نظارتی هم دقت کنیم.

ویدوی گفت:افرادی که تست آنها مثبت شده است می‌توانیم زمان وجود بیماری را در بدن فرد تشخیص دهیم و این کار باعث می‌شود که تست بیشتری انجام شود و این موضوع باعث اهمیت انجام تست را نشان می دهد و همچنین کسانی که تستشان مثبت شود ناخوداگاه خود مراقبتی بیشتری انجام می دهند و مراقب هستند که بیماری را به دیگران انتقال ندهند.

وی ادامه داد:از بیمه‌ها خواهش میکنم که تست رایگان هدفمند را در دستور کار قرار دهند. افتتاح هر مرکز واکسیناسیون تجمیعی باعث نشاط بخشی جامعه می‌شود و تاکنون ۳۵۰ هزار دوز واکسن برکت در تهران تزریق شده و مردم استقبال خوبی از این واکسن کرده اند. خیز پنجم کرونا هم دامنه وسیعی دارد و زمان زیادی طول می کشد و هنوز به قله این خیز نرسیده ایم. در حال حاضر ۹ هزار و ۸۶۰ بیمار بستری داریم.

زالی گفت:رکورد تلقیح واکسن در تهران شکسته شد، در این هفته میزان بستری، مراجعه و ابتلا ۹.۷ درصد نسبت هفته قبل افزایش داشته است و رقم ۳ میلیون و ۳۱۰ هزار نفر واکسیناسیون شده اند که ۷۷۰ هزار نفر هر دو دوز را دریافت کرده اند. ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۲ هزار و ۶۰۰ بیمار جدید در ۲۴ گذشته بستری شده اند.
وی ادامه داد:هزار و ۷۰۰ نفر از بیمارستان ها ترخیص شده اند. خوشبختانه با خبر‌های خوبی که درباره ورود واکسن خارجی داشته ایم در هفته‌های گذشته بازدید میدانی از افزایش رعایت دستورالعمل‌ها به میزان ۶۵ درصد خبر می‌دهند. از مردم تشکر می‌کنیم و رعایت پروتکل‌ها در این روز‌ها می‌تواند بسیار برای ما راهگشا باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
بعد از تزریق واکسن برکت تب کرده ام و تبم هم شش روز است قطع نمیشود جایی هست رسیدگی کنند
Canada
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
اگر امکانش است
سه شیفته واکسن بزنید
تا لااقل مرگ و میر کاهش یابد
هم وطن های عزیز
بخاطر جان خود .خانواده و بقیه رعایت کنید
شوخی بردار نیست
کشنده است
آخرین اخبار