واکنش عمران خان به تسلط طالبان بر کابل

نخست وزیر پاکستان، روز دوشنبه در واکنش به پیشروی طالبان به داخل کابل اظهار داشت که سرانجام افغان‌ها از بردگی رهایی یافتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریپابلیک ورلد، عمران خان، نخست وزیر پاکستان امروز دوشنبه در واکنش به تسلط طالبان بر کابل اظهار داشت که افغان‌ها سرانجام از بردگی رهایی یافتند. وی در حالی که در مراسم آغاز پروژه برنامه درسی واحد ملی (SNC) در اسلام آباد صحبت می‌کرد، مدعی شد که نگرش برده داری هرگز نمی‌تواند به موفقیت بزرگی برسد؛ بسیار مهم است که افغان‌ها به عنوان یک ملت از این ذهنیت خلاص شوند.

عمران خان مدعی شد که بند‌های برده داری در افغانستان در حال حاضر شکسته شده است. به اعتقاد وی، طالبان، کشوری را که قبلاً در بند بود، آزاد کرده است.

عمران خان قرار است ریاست جلسه کمیته امنیتی پاکستان را برای بررسی وضعیت در حال تحول افغانستان بر عهده بگیرد. شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه این کشور نیز در بیانیه‌ای گفت پاکستان موضع خود را در مورد وضعیت کنونی، پس از رایزنی در جلسه کمیته امنیت ملی ارائه خواهد کرد.

طالبان روز یکشنبه، بیش از دو هفته قبل از مهلت خروج ارتش آمریکا در ۳۱ اوت، کنترل کابل را در دست گرفت. اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور متواری شد و اعتراف کرد که طالبان در درگیری ۲۰ ساله برنده شده اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از طالبان و همه طرف‌های دیگر خواسته است تا برای نجات جان افراد و تامین نیاز‌های بشردوستانه احتیاط کنند. بر اساس این بیانیه، او به ویژه نگران آینده زنان و دخترانی است که حقوقشان باید حفظ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
اگر از چاله برده داری آزاد شده اند در چاه تحجر و تفکر افراطی افتادن
آخرین اخبار