انگلیس و فرانسه ثبات در فرودگاه کابل را ضروری دانستند

وزیر خارجه انگلیس و وزیر دفاع فرانسه در پی تسلط طالبان بر کابل، ایجاد ثبات در فرودگاه بین‌المللی پایتخت را امری ضروری عنوان کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز،  وزیر امور خارجه انگلیس امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که موقعیت در فرودگاه کابل در حال تثبیت است.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در گفتگو با اسکای نیوز اعلام کرد: موقعیت در فرودگاه کابل در حال تثبیت شدن است. ثبات در فرودگاه بین المللی کابل امری کاملا کلیدی و ضروری است.

او افزود: طالبان خیلی سریعتر از آنچه انتظار داشتیم موفق به ایجاد کنترل در افغانستان شد. در شرایط عادی ما برخورد و تقابلی با آنان نخواهیم داشت، اما حتما باید در این خصوص اقدامات عملی داشته باشیم.

راب ضمن ابراز نگرانی در خصوص اوضاع افغانستان گفت: افغانستان نباید به عنوان زمینه‌ای برای حملات تروریستی به غرب مورد استفاده قرار گیرد. در این خصوص ما باید تلاش کنیم تا بر حاکمان افغانستان تأثیر مثبت بگذاریم.

وزیر دفاع فرانسه نیز اعلام کرد: نخستین هواپیمای فرانسوی که افراد منتقل شده از کابل را حمل می‌کرد در ابو ظبی فرود آمد.

فرانسه پیشتر اعلام کرده بود هواپیما‌های نظامی خود را برای انتقال اتباع خود به امارات اعزام خواهد کرد. امروز نیز تصویر فرار سفیر فرانسه در کابل نیز از شبکه‌های اجتماعی پخش شد. در این تصاویر سفیر فرانسه به همراه شماری از کارکنان سفارت این کشور در کابل، برای ترک افغانستان سوار بالگرد نظامی می‌شوند.

فلورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در این باره گفته بود که نخستین عملیات انتقال هوایی را ارتش این کشور از کابل تا پایگاه نظامی فرانسه در امارات اجرا خواهد کرد. ده‌ها شهروند فرانسوی و افرادی که تحت حمایت فرانسه هستند، در کابل حضور دارند که باید از این شهر منتقل شوند.

وزیر دفاع آلمان نیز اعلام کرده است که یک هواپیمای نظامی آلمانی آماده کرده است تا به محض اجازه پرواز به افغانستان از سوی آمریکا، برای کمک به تخلیه اتباع خارجی و کارکنان محلی افغانستان به کابل پرواز کند.

بسیاری از کشور‌ها در پی تسلط طالبان بر کابل علاوه بر تعطیل کردن سفارتخانه‌های خود، مشغول انتقال دیپلمات‌ها و کارکنان سفارتخانه های خود از افغانستان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار