در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دستور دادستان لواسان برای اعمال محدودیت ورود غیر بومی‌ها به لواسانات

دادستان عمومی و انقلاب لواسانات از اعمال محدودیت‌ها برای ورود افراد غیر بومی به این شهرستان خبر داد.

عباس نوروزی دادستان عمومی و انقلاب لواسانات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از عواملی که موجب کاهش تاثیر محدودیت‌ها می‌شود آن است که تردد خودرویی بین شهری در محدوده یک استان، جریمه ندارد.

وی افزود: این امکان وجود دارد تا به دلیل وضعیت اسف بار شیوع ویروس کرونا و وضعیت خاص لواسانات که همواره میزبان تعداد قابل توجهی از افراد غیر بومی اعم از گردشگران و مسافران و ... بوده و از سویی گردنه قوچک که محور مواصلاتی با شهرستان نیست با اعمال محدودیت تردد، معضل خاصی را ایجاد کند.

نوروزی تصریح کرد: این امکان وجود دارد که به لحاظ پیشگیری از شیوع بیش از حد بیماری و جلوگیری از انتشار آن در سطح منطقه و در راستای صیانت از حقوق عامه و مردم منطقه، از ورود افراد غیر بومی اعم از گردشگران و غیره، جلوگیری بعمل آید که ما نیز نسبت به آن اقدام کردیم.

وی افزود: تیم‌هایی متشکل از نیرو‌های کلانتری و راهور باید در نقاط جانمایی شده مستقر شوند تا علاوه بر اطلاع‌رسانی بصری به واسطه اطلاعیه ها، ورود خودرو‌ها را کنترل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب لواسانات تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی قرار داریم، باید نیرو‌های بسیج در راستای کار فرهنگی، نسبت به استقرار ایستگاه صلواتی شبانه‌روزی، همزمان با هدف ایجاد فضای معنوی و کاهش ناهنجاری‌های احتمالی در چهار نقطه میدان زردبند، افجه برگ جهان، دوراهی کند علیا و سفلی و همچنین سد لتیان و دره نوجوان اقدام کند.

وی همچنین بر تعطیلی بوستان‌ها و مسیر ورودی تفرجگاه‌ها، اصناف و رستوران‌ها و ضمن اخطار به بساط‌گستران مسیر گردنه قوچک، جهت عدم استقرار در این ایام تاکید کرد و گفت: ضابطان در این زمینه با جدیت اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب لواسانات درباره سگ‌گردانی در بخش‌های شهرستان لواسان بیان کرد: این اقدام در لواسانات ممنوع و اگر فرد غیربومی مرتکب شود از منطقه اخراج و اگر فرد بومی و یا ویلادار باشد، ضمن همراهی تا درب منزل متعهد می‌شود و در صورت تکرار با هزینه شخص، سگ مورد نظر توقیف خواهد شد.

وی با اشاره به برخی هنجار شکنی‌ها در ایام پیش رو اظهار داشت ضمن تذکر، برخورد قانونی اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول اکبری
۰۵:۰۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام و عرض احترام از شما دادستان محترم تقاضا دارم به شهرداری لواسان دستور فرمایید که به اغذیه فروشی های که هر روز بعد از ظهر با تجاوز به مسیر تردد عابرین پیاده و چیدن میز و صندلی به افراد متول خدمت میکنند در حالیکه در این ایام که فشار مالی و اقتصادی عرصه را بر مردم تنگتر کرده و زن و مرد فقیر و بی بضاعت برای تردد باید از میان بوی و دود غذا و از جلوی میز مشتریانی که مشغول سرو غذا هستند عبور کنند خوب هست یکمی به فکر آخرت هم باشیم
آخرین اخبار