عطر سیب /۸

مهمترین ویژگی یاران سیدالشهدا (ع) چه بود؟ +فیلم

مهمترین صفت یاران اباعبدالله (ع) وفاداری است، ویژگی که پاداشش همنشینی آن‌ها با سرور و سالار شهیدان در بهشت شد.

حجت الاسلام محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ویژگی یاران سید الشهدا (ع) گفت: یکی از آرزو‌های قلبی ما حضور در واقعه عاشورا و یاری رساندن به سرور و سالار شهیدان است، به همین دلیل باید بدانیم یک یار حسینی دارای چه صفاتی است. وقتی به واقعه کربلا بنگریم، مشاهده می‌کنیم که آشکارترین صفت یاران سید الشهدا (ع) وفاداری است، صفتی که نمادش قمر بنی هاشم (ع) است که آن را با تمام وجود در روز عاشورا به منصه ظهور رساند.

وی افزود: این بسیار مهم است که یار اهل بیت (ع) شویم، در این مسیر نباید از امام طلبکار باشیم بلکه باید خود را همیشه بدهکار بدانیم، در تعریف وفا باید گفت، وفا یعنی با تمام وجود برای هدفی قدم برداشتن، اما خود را بدهکار دانستن و حتی احساس طلبکاری نداشتن.


بیشتر بخوانید


این کارشناس مذهبی ادامه داد: سعید بن عبدالله ظهر عاشورا هنگام نماز کنار امام ایستاد، ۱۱ تیر خورد و خم به ابرو نیاورد. در کتاب‌های تاریخی نقل شده است تا نماز امام تمام شد سعید بر زمین افتاد، امام بر بالین او آمدند و سر او را به زانوی خویش گرفتند. سعید بن عبدالله در لحظه آخر به جای اینکه حاجت خود را طلب کند به امام حسین (ع) گفت «آیا به عهدم وفا کردم؟»؛ او هنوز خود را به امام بدهکار می‌دانست، ولی پاداشش این شد که امام حسین (ع) به او فرمودند تو در بهشت روبروی من هستی یعنی هر جا نظر کنی حسین (ع) را می‌بینی و این بهترین پاداش برای یک وفادار حقیقی است.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام محمد صادق کفیل را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.