روند صعودی مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : ۵۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته از طریق تست‌های مولکولی و سریع در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۵۵۶ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۲۵۲ بیمار جدید شامل ۶۶ بستری و ۱۸۶ مورد سرپایی شناسایی شدند.

او  افزود:از این تعداد ۷۲ مورد از بیرجند، ۴۲ مورد از قاینات، ۳۸ مورد از زیرکوه، ۲۹ مورد از طبس، ۱۶ مورد از د رمیان، ۱۷ مورد از سرایان، ۱۱ مورد از فردوس، ۱۴ مورد از نهبندان، شهرستان‌های خوسف و سربیشه هرکدام ۶ مورد، و از شهرستان بشرویه یک مورد جدید شناسایی شدند.

مهدی زاده اظهار کرد: در این مدت همچنین هزار و ۲۴۶ تست سریع در استان انجام شد که منجر به شناسایی ۲۷۴ بیمار کرونایی شدند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال حاضر ۴۵۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۸۲ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند که از این تعداد ۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال دو نفر وخیم است.

مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته ۱۲۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۱۳۲ بیمار شامل ۸۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۵ هزار و ۳۹۷ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا دیروز ۷۳ هزار و ۲۴۴ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۶ هزار و ۶۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

مهدی زاده گفت: در شبانه روز گذشته با ۱ ثبت مورد فوت جدید مجموع فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان به هزار و ۱۵ نفر افزایش یافت.

وی افزود: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند به ۱۸۱ هزار و ۱۷۲ نفر رسید و تاکنون ۴۷ هزار و ۲۰۷ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.