در جلسه فرماندار با مسئولان هیئت های مذهبی قم چه گذشت؟

برخی مسئولان هیئت‌های مذهبی قم از نحوه تصمیم‌گیری درباره منع حرکت هیئت‌ها به سمت حرم مطهر انتقاد کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مرتضی حیدری، فرماندار قم و عضو کارگروه سیاست گذاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در خصوص جلسه با مسئولان هیئت‌های مذهبی قم گفت: در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص راهکار‌های برگزاری مراسم‌های عزاداری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مصوب شد حرکت دسته‌های عزاداری به سمت حرم مطهر ممنوع و عزاداری‌ها در فضای باز و فقط متمرکز در جوار مساجد، تکایا و حسینه‌ها برگزار شود.

او افزود: همچنین در این جلسه از مسئولان هیئت‌های مذهبی قم خواسته شد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی طوری برنامه ریزی کنند که عزاداری‌ها به مدت دو ساعت و منتهی به اقامه نماز ظهر و عصر باشد.

فرماندار در خصوص برپایی ایستگاه‌های صلواتی در این ایام گفت: توزیع مواد غذایی بسته بندی نشده توسط ایستگاه‌های صلواتی مطلقا ممنوع است و از ارادتمندان و محبان اهل‌بیت (ع) می‌خواهیم نذورات خود را در قالب مواسات و همدلی و با شیوه‌هایی توزیع کنند که منجر به تجمع عزاداران نشود.

در این جلسه مسئولان هیئت‌های مذهبی قم نیز نظرات خود در خصوص اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در مراسم‌ها را اعلام کردند و خواستار حمایت خیرین و مسئولان برای تهیه ماسک و اقلام بهداشتی و توزیع بین عزاداران شدند.

برخی از مسئولان هیئت‌های مذهبی قم نیز از نحوه تصمیم‌گیری در خصوص ممنوعیت حرکت هیئت‌ها به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در روز تاسوعا و عاشورای حسینی انتقاد کردند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: محرم 1400 ، فرماندار قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار