کارکنان سفارت آمریکا گذرنامه تعدادی از افغان‌ها را از بین بردند

دفتر یک نماینده جمهوری خواه اعلام کرد که سفارت آمریکا در کابل دریافت ویزا را لغو کرده و گذرنامه افغان‌ها را از بین برده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از راشاتودی، در پی پیشروی طالبان و تسلط کامل بر افغانستان، کارکنان سفارت آمریکا در کابل، گذرنامه تعدادی از افغان‌ها را از بین بردند و اسناد و تجهیزات حساس را تخریب و نابود کردند.

دفتر اندی کیم، نماینده کنگره جمهوری خواه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «دریافت ویزا در سفارت لغو شده و گذرنامه‌هایی که در اختیار سفارت بود از بین رفته است.»

هنوز مشخص نیست که چرا سفارت این اقدام را انجام داده است، اما این احتمال وجود دارد که دیپلمات‌ها به این نتیجه رسیده باشند که افتادن این گذرنامه‌ها به دست طالبان، جان صاحبان آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

نبود پاسپورت عوارض بزرگی برای افغان‌هایی که مأیوسانه قصد خروج از این کشور را دارند، ایجاد می‌کند.

تام مالینوفسکی، نماینده جمهوری خواه کنگره در مصاحبه با سی ان ان گفت: «ما باید از روش‌های دیگر برای تأیید هویت افراد فاقد گذرنامه استفاده کنیم، به عنوان مثال از طریق شماره تلفن آنها.»

او در ادامه افزود: «در بسیاری از موارد، ما اطلاعات تماس و شماره تلفن آن‌ها را می‌دانیم، بنابراین باید هویت آن‌ها را از این طریق شناسایی کرد.»

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که واشنگتن از ساختمان تخلیه شده سفارت خود در کابل محافظت نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار